    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca Ankieter podatki
    Date: Wed, 31 Jan 2007 17:58:38 +0100

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:epq9ss$lej$1@news.interia.pl...

    > Nie wyglądałoby realnie, bo za zatrudnienie na czarno nie
    > wszyscy chcą stracić stołki i pójść siedzieć.

    Piszę o realnej gospodarce, a nie o sferze budżetowej itp. I
    myślę, że naprawdę coś tam wiem o tej realnej gospodarce. Zarówno
    z własnej praktyki, jak i z analizowanych czasami danych
    globalnych. Przypuszczam, że niedoceniasz rozmiarów szarej strefy
    w PL.

    > Wymaga. Bo ankiety mozna równie dobrze wypełnić rzucając kostką.
    > Pentor musi nieźle dobierac ludzxi, aby jego ankiety były coś
    > warte.

    To jest raczej kwestia uczciwości a nie kwalifikacji. Co więcej
    zbyt wysokie kwalifikacje moga tu być wręcz niepożądane (nie
    będziesz w stanie odróżnić ankiet oszukanych od prawdziwych o ile
    fałszujacy będzie dostatecznie inteligentny).

    > Nie to nie ich decyzja, tylko twoje pieniądze za ileś tam lat,
    > albo towich dzieci.

    Nie, to ich decyzja. Państwo opiekuńcze nie przetrwa tak długo. A
    obecnie ja się w praktyce na zus nie składam, tak to sobie
    zorganizowałem. I nie przeszkadza to temu, że płacę wysokie
    podatki.

    > Bo państwa nie stać na utrzymanie milionów starych i
    > schorowanych ludzi z podatków.

    Od tego będą ubezpieczenia dobrowolne. FUS w obecnej formie i tak
    zbankrutuje. Po co przedłużać jego agonię. Poczuli sie bezpiecznie
    chwilowo, przez wysoki wzrost PKB. Ale to minie.

    > No chyba, że ty już w tej chwili chcesz się opodatkować w
    > wysokości ich ZUSu na ich przyszłe świadczenia z budżetu.

    Nie, nie opodatkuję się. Jestem wysoce aspołecznym elementem pod
    tym względem. :-]

    > Jak sam nie potrafisz odłożyć, to państwo musi ci pomóc, bo
    > inaczej samo na siebie ukręci bicz za ileś tam lat.

    Państwo może mnie też olać. Łaski mi nie robi. Rozumiem co masz na
    mysli (głosy wyborców). Wiem, że to tak jeszcze długo będzie
    działać. Choć chciałbym żeby jak najkrócej.

    marekz