  • Data: 2009-03-16 18:52:31
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0903161915020.2256@quad>:

    > A resztę cytatu też widziałeś? ;)

    Ba :D

    > IMO nie - z tego powodu, że osoba nie może być kontrahentem dla
    > siebie samego. Sprzedawca nie może jednocześnie być stroną
    > i reprezentantem kupującego.

    Hmmm,
    Art. 108. Pełnomocnik nie może być drugą stroną czynności prawnej,
    której dokonywa w imieniu mocodawcy, chyba że co innego wynika z
    treści pełnomocnictwa albo że ze względu na treść czynności prawnej
    wyłączona jest możliwość naruszenia interesów mocodawcy.

    > Trzeba "wydać"... a samemu sobie nie bardzo można.

    A przekazać na zarządzany przez siebie "zdalny" magazyn kontrahenta?

    Tak, wiem, mówimy w tym wątku o detalistach, ale jednak w szerszym
    aspekcie jest to możliwe.

    > Przejęcie posiadania nastąpi jak sprzedawca przynajmniej którąś
    > formę posiadania utraci - zaś przy rzeczy ruchomej nie oznaczonej
    > co do tożsamości, przez zawarcie umowy nie traci nic.
    > Bo "wydania" nie ma, a przekazanie własności wymaga... właśnie
    > zapisali w art.155.2 - "Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej
    > do przeniesienia własnoœci sš rzeczy oznaczone tylko co do gatunku,
    > do przeniesienia własnoœci potrzebne jest przeniesienie posiadania
    > rzeczy".

    To już jest Twoje założenie, że wątkotwórca nie sprzedaje towarów
    oznaczonych np. numerem seryjnym (i nie sa to bilety NBP ;>)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]