  • Data: 2009-03-16 19:01:41
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-03-2009 o 19:53:27 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

    > Wiec jaki problem z tym "dzien wczesniej paragon" dla ustawodawcy? Nie moge
    > tego pojac. Jedyna roznica to chyba taka, ze w razie czego wpadne o jeden
    > dzien wczesniej w VAT (jak przekrocze limit). Chyba sie powinni cieszyc :)
    >

    > Ja wiem, ze masz przepisy w jednym paluszku i probujesz mi to naswietlic od
    > strony prawnej przy okazji pokazujac absurd przepisow. Zapytam sie inaczej.
    > Ile urzad dowali mi kary za wystawianie paragonow dzien wczesniej? Jakis
    > cennik :) ?

    Ja powiem tak - zależnie czy uznać to za nierzetelne prowadzenie papierów
    czy za poświadczenie nieprawdy (a różnica jest subtelna). W pierwszym przypadku
    taryfa zaczyna się od ~120zł mandatu a kończy na bodajże 240 stawkach dziennych,
    w drugim przypadku do 8 lat więzienia :-)
    Aczkolwiek to tylko teoria, piszę co czytałem gdzieś w prasie apropos wystawiania
    faktur niedokumentujących faktycznej sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek