  • Data: 2009-03-18 12:13:31
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0903162215430.2256@quad...

    > Tu zgoda. Dostaje na konto 200 zl. Za towar 190 i 10 zl wysylka. Oczywiscie
    > paragon bije na 200zl ( i do ksiazki tak samo), ale wysylke zlecam Pani
    > Marysi, a ona mi to robi za przyslowiowa kawe. Papierku od niej zadnego nie
    > potrzebuje. Jest ok?

    Jak zgoda, skoro piszesz co innego?
    Zrobiła "za przysłowiową kawę"? - no to masz przychód.
    Z nieodpłatnego świadczenia, pomniejszony o przysłowiową kawę.
    Pierwsze przybliżenie - tyle, ile powinieneś płacić pracownikowi,
    (brutto) który by robił takie wysyłki.
    I to jest (w opisanym przypadku) TWÓJ przychód.
    Kwestia VATu od kawy jest do dalszego rozważenia ;)
    I patrz niżej - to *nie* jest rozważanie "czy da się udowodnić czy
    p. Marysia pakowała".
    To jest literalny wniosek z przepisu.

    > Jak sie moze urzad do mnie doczepic, ze paragon nabijam 1 dzien przed
    > wysylka, jak ja nie bede ewidencjonowal wysylek? Bede trzymal nadanie do np.
    > komentarza. Potem do kosza. Jest obowiazek trzymania nadan z poczty?

    Zaznaczyłem: piszę o przepisie, a nie o tym czy "da się udowodnić".
    Przykładowo jak spytasz "czy można wydrukowaną błędne f-rę wyrzucić,
    starannie niszcząc oryginał i wszystkie kopie a wydrukować nową
    poprawioną i czy to jest OK" to odpowiedź będzie *oczywiście*
    brzmiała "to nie jest OK".
    Przepis nie dopuszcza i tyle.
    A na pytanie czy nie zdarzyło mi się tak zrobić odmawiam odpowiedzi :P

    Co do opisywanego przypadku: wydaje mi się *bardzo* mało prawdopodobne,
    aby komuś chciało się robić śledztwo z pytaniem klientów "czy dostał
    Pan przesyłkę razem z paragonem" oraz sprawdzać daty nadania na
    poczcie (i porównywać z paragonami).

    Ale "OK to nie jest".
    Jak Ci zależy nadaj komisji Palik... no, teraz to on tylko zastępcą
    jest - więc nadaj im taki "temat".
    Zezwolenie na wydanie paragonu przed wysyłką.
    Niech skłonią ministra do wpisania do rozporządzenia albo przymuszą
    przez wpisanie do ustawy.

    pzdr, Gotfryd