  • Data: 2009-03-16 16:33:46
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Nie wiem. Ty mi powiedz. VAT akurat mnie nie obchodzi. Jestem na ryczalcie,
    > zwolniony z vat.

    Jeśli *sprzedajesz przez allegro*, i do tego *sprzedajesz osobom
    fizycznym*, to VAT *bardzo* Cię obchodzi.
    Bo zwolnienie przedmiotowe w rachubę nie wchodzi (jak wykonujesz
    usługi zwolnione, to co innego).
    I to dwa razy.

    Raz - w zakresie uproszczonej sprzedaży VAT. Celem określania na bieżąco
    limitu do zwolnienia.
    Czy zechcesz nam zacytować art.109.2 ustawy o VAT?
    Bardzo proszę.
    Sprawdzimy czy podtrzymasz swoją opinię :)

    Drugi raz z okazji kasy rejestrującej.
    W świetle art.111 ustawy o VAT i łaski z paragrafu 3.4 rozporządzenia:
    ...bo na pytanie "na jakiej podstawie określił Pan, że nie przekroczył
    limitu" musi udzielić odpowiedzi podatnik :D

    > Dla mnie idealna bylaby taka sytuacja.
    >
    > 1. Sprzedaz na allegro.
    > 2. Wplata na konto.
    > 3. Przygotowanie wysylki i dokumentow sprzedazy w tym samym dniu, co wplata.
    > 4. Nastepnego dnia roboczego wysylka z rana.

    IMO bardzo rozsądnie.

    > I tutaj urzad moze robic problemy? Wg mnie to chore.

    Ale problemy robią Wysoki Sejm i Minister Finansów.

    Urząd ma mało do tego - tak samo jak policmajster stojący za znakiem
    "30 kmph". On nie jest od stawiania znaków a płacą mu za pilnowanie
    przestrzegania przepisów...

    pzdr, Gotfryd