    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon a faktura
    Date: Wed, 2 Sep 2009 10:13:45 +0200

    On Tue, 1 Sep 2009, crazy bejbi wrote:

    > nie zrozumiałeś mojego pytania. Urząd Skarbowy może mi to zakwalifikować.
    > A psim obowiązkiem sprzedawcy jest wystawić fakturę jak
    > tylko o to proszę.

    To jest prawda.
    Ale w niczym nie uchybia to prawu sprzedawcy do wystawienia jej za 7 dni
    (nie 7 dni od sprzedaży, tylko 7 dni od prośby :)), takoż jest trochę
    "obok" wątku - bo f-ra z dopiskiem "na cele konsumenckie" to nadal JEST
    faktura :)

    > Naprawdę nic nie obchodzi sprzedawcę, że kupuję sobie np. pampersy na
    > fakturę. US może mi zrobić kontrolę i wykazać, że coś np. nie służy
    > osiągnięciu przychodu. Ale nie SPRZEDAWCA ! I nie jemu oceniać czy coś służy
    > mojej DG czy nie.

    Zgoda.
    W punkcie "najprościej jak sprzedawca weźmie oświadczenie co do celu
    przy zakupie" zgadzam się w 100%.
    Spór idzie o to, czy nabywca może żądać f-ry mającej wszystkie cechy
    "na DG", jeśli potrzebnych informacji (że zakup jest na DG) nie podał
    "niezwłocznie".

    pzdr, Gotfryd