  • Data: 2003-06-12 16:11:38
    Temat: Re: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ela" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bca2kk$ovo$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > prosze zapoznać się z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22 marca
    > 2002r.
    > w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług
    > oraz o podatku akcyzowym
    > (Dz. U. Nr 27, poz. 268, Nr 46, poz. 438 i Nr 155, poz. 1290)
    >
    > (stan prawny na 1 października 2002 r.)
    >

    > § 48.
    > 1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    > egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    > sprzedawca.

> [...]
    na ten temat. Chodzi mi o radio ZET.
    Tam Weiss miał właśnie takie zadanie
    zlecone przez słuchacza. Nie wiem,
    czy słuchacz ów miał takowe potwierdzenie,
    ale pamiętam, co mówiła pani rzecznik
    ministerstwa i jakie to wszystko miało
    znaczenie dla Urzędu skarbowego.
    A mianowicie gość musiał oddać odliczony
    VAT, zapłacić karę i odsetki, co zniszczyło
    jego firmę. A ponadto oczywiście najpierw
    musiał uiścić należność do US a dopiero
    potem mógł próbować się odwoływać i dochodzić
    swojego. Pani w ministerstwie mówiła, że nie
    będzie tak źle i wogóle uspakajała,
    natomiast sam urząd zastosował wszystkie
    możliwe środki dyscyplinująceitp.
    Tak to niestety wyglądało. Podobna sprawa
    była także w sprawie dla reportera. Finał był
    dokładnie taki sam. Tylko bez wypowiedzi pani rzecznik.

    --
    pozdrawiam,
    agagoc