  • Data: 2003-06-13 08:50:33
    Temat: Re: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Od: "ela" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Slawomir Dabrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:bcc1kg$qfr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Masz to na piśmie? Jeżeli nie to wiesz ile to jest warte?
    > Zapoznałaś się z art. 32a ustawy?

    Art. 32a. (249) 1. Podatnik wystawiający fakturę VAT, na pisemne żądanie
    nabywcy towaru lub usługi, ma obowiązek:
    1) udostępnić do wglądu oryginał lub uwierzytelniony notarialnie odpis
    potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 9,
    2) umożliwić, w zakresie sprzedaży towarów na rzecz nabywcy:
    a) wgląd w dowody księgowe oraz ewidencję, o której mowa w art. 27,
    b) otrzymanie kopii deklaracji dla podatku od towarów i usług, w tej
    części, która dokumentuje jej złożenie za okres, w którym powstał obowiązek
    podatkowy u podatnika będącego sprzedawcą.
    2. Podatnik ma obowiązek potwierdzić odbiór pisemnego żądania, o którym mowa
    w ust. 1.

    myślę że to jest właśnie to pismo

    3. W przypadku gdy nabywca towaru lub usługi posiada potwierdzenie odbioru
    żądania, o którym mowa w ust. 2, a nie uzyska od podatnika informacji, o
    których mowa w ust. 1, i zawiadomił o tym właściwy urząd skarbowy, przed
    rozpoczęciem u niego kontroli, a w trakcie tej kontroli stwierdzone zostanie
    odliczenie podatku z faktur wystawionych przez podatnika, o którym mowa w
    ust. 1, niepotwierdzonych kopią, przepisów art. 27 ust. 5-8 w części
    dotyczącej ustalenia dodatkowego zobowiązania nie stosuje się.

    Chyba nie, bo tam wyraźnie pisze o