  • Data: 2003-06-13 11:50:34
    Temat: Re: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Jun 2003, ela wrote:

> [...]
    >+ > > było o zabezpieczeniu sie przed takimi dowcipnisiami
    >+ > > czyli wystąpić do dostawcy o ewidencję VAT i deklarację VAT
    >+ > > i otrzymani potwierdzenia że transakcje są ujęte w ewidencji VAT
    [...]
    >+ > Masz to na piśmie? Jeżeli nie to wiesz ile to jest warte?
    >+ > Zapoznałaś się z art. 32a ustawy?
    >+
    >+ Art. 32a. (249) 1. Podatnik wystawiający fakturę VAT, na pisemne żądanie
    >+ nabywcy towaru lub usługi, ma obowiązek:
    >+ 1) udostępnić do wglądu oryginał lub uwierzytelniony notarialnie odpis

    OK. BTW: nie chciało mi się szukać, thx za zacytowanie :)

    >+ 3. W przypadku gdy nabywca towaru lub usługi posiada potwierdzenie odbioru
    [...]
    >+ i zawiadomił o tym właściwy urząd skarbowy [...]
    >+ ust. 1, niepotwierdzonych kopią, przepisów art. 27 ust. 5-8 w części
    >+ dotyczącej ustalenia dodatkowego zobowiązania nie stosuje się.
    >+
    >+ > Chyba nie, bo tam wyraźnie pisze o "dodatkowym zobowiązaniu"

    Ano, czyli o tzw. "sankcji VAT".
    Tłumacząc na polski: dostawca ukrywa sprzedaż na 20 000 zł netto.
    Odliczamy VAT na kwotę 4 400 zł
    Robi się afera, bo wykrywamy "kantowanie", zgłaszamy jak trzeba.
    No i IMHO US daruje nam jak najbardziej 1 320 zł sankcji.
    Ale 4 400 zł *musimy zwrócić*, z odsetkami oczywiście !
    Dobrze napisałem czy coś się nie zgadza ??

    No i możemy sobie wystąpić w sprawie cywilnej do kontrahenta :>
    Pamiętając że ów kontrahent ma na głowie US i jest mu winien
    4400+1320 - razem 5720 zł plus odsetki ! (nie, to nie ja wymyslam
    ze VAT można czasami zapłacić podwójnie :>) z postępowaniem
    karnoskarbowym - nie licząc oczywiście kar z tego wynikłych.
    Kto wyegzekwuje pieniądze: US czy my ? ;>
    W sprawie o której mowa - wiadomo że kontrahent nie ma pieniędzy
    żeby wszystko popłacić :(

    pozdrowienia, Gotfryd