    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Date: Thu, 06 Oct 2005 12:43:10 +0200
    <dhe144$k5a$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhers6$lce$1@news.onet.pl>
    <dhg6ir$gtl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291149290.268@athlon>
    <dhgh0a$fvl$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291359041.268@athlon>
    <dhh2kh$6eh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhhho0$ag7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510010053140.1048@athlon>
    <dhl89q$354$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510012148580.624@athlon>
    <dhms64$4c3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510031247300.2956@athlon>
    <dhrcg0$2a7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510032125590.1344@athlon>
    <dhtfdi$4i1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510042344470.2928@athlon>
    <di07rc$gcs$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <di0j35$8ot$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    Dnia 06-10-2005 11:33, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

> [...]

    no dobra, wiele rzeczy skracam zakladajac, ze wiadomo o co chodzi
    oczywiscie chodzilo mi o nie zalicznie do ST pow.3 500 i na podstawie
    tego art. dokonania korekty, poprzez uznanie czegos jako ST i normalnej
    amortyzacji

    > Moment. On dotyczy tych rzeczy, których _nie_zaliczasz_ do środków
    > trwałych, bo zakładasz używanie krótsze niż rok - i zakup wrzucasz
    > bezpośrednio w koszty. To nie jest amortyzacja i tu nie ma stawek
    > obniżonych, o których pisałaś.

    j.w. bardziej chodzilo mi o zakup np samochodu, o ktorym wiadomo,ze w
    przeciagu 1 roku zostanie sprzedany a przekracza te 3,5 czy tez o (
    znowu skrot myslowy zadzialal) rozkladanie kosztow w czasie wlasnie w
    przeciagu tego 1 roku

    > Może uznać na podstawie tego, że się nie zużył wystarczająco szybko?

    koro sie zuzyl, to dlaczego go uzywasz?
    wlasnie po to jest przyspieszona, zeby to co sie szybciej zuzylo mozna
    bylo zastapic nowym

    a skoro jednak nie zuzylo sie, to na jakiej podstawie zastosowales
    wyzsze odpisy?

    Nie
    > sądzę, żeby od takiej decyzji trzeba było się odwoływać wyżej niż do
    > przełożonego inspektora, który ją wydał. Podstawa: brak podstawy.

    mysle, ze bedziesz musial wtedy znalezc jednak wytlumacznie dla
    zastosowania podwyzszonej amortyzacji jednak od strony podatkowej
    bilansowa akurat moze US nie interesowac