    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Date: Thu, 06 Oct 2005 11:42:08 +0200
    <dhe144$k5a$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhers6$lce$1@news.onet.pl>
    <dhg6ir$gtl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291149290.268@athlon>
    <dhgh0a$fvl$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291359041.268@athlon>
    <dhh2kh$6eh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhhho0$ag7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510010053140.1048@athlon>
    <dhl89q$354$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510012148580.624@athlon>
    <dhms64$4c3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510031247300.2956@athlon>
    <dhrcg0$2a7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510032125590.1344@athlon>
    <dhtfdi$4i1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510042344470.2928@athlon>
    <di07rc$gcs$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510052203160.2872@athlon>

    Dnia 05-10-2005 22:28, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Masz zamiar takie coś powiedzieć przy kontroli podatkowej ?

    ale co ja mam mowic? kontrola chce zobaczyc co tam wpisane jest, a nie
    co wypisane;> mam w zwyczaju mowic jak najmniej w czasie kontroli
    [...]
> [...]
    > Korekty dokonuje się:
    > +++
    > Art. 22e.
    > 1. Jeżeli podatnicy nabędą lub wytworzą we własnym zakresie
    > składniki majątku wymienione w art. 22a ust. 1
    > i art. 22b ust. 1, o wartości początkowej przekraczającej
    > 3.500 zł, i ze względu na przewidywany przez nich okres
    > używania równy lub krótszy niż rok
    > nie zaliczą ich do środków trwałych albo wartości
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > niematerialnych i prawnych, a faktyczny okres ich używania

    dobra, znowu niezbyt jasno sie wyrazilam co do 2 czesci - przy
    podniesionej stawce amortyzacyjnej, maja prawo nie uznac Ci kup z tego
    tytulu, poniewaz ten ST sluzy Ci 10 juz rok, a Ty zalozyles ze posluzy
    niespelna 2

    > TYLKO wtedy jeśli nabytek NIE został zaliczony do ST jest obowiązek
    > korekty i rachowania odsetek.
    > Nie ma żadnych podstaw do korygowania czegokolwiek jeśli miała
    > miejsce amortyzacja przyspieszona.

    > Przepis poproszę.

    j.w. to moje rozwazania odnosnie kup z tytulu przyspieszonej
    amortyzacji, ktora w sumie nie byla potrzebna

    > Tylko jak jakiś optymista kupi notebooka za 9000 zł *nie* zaliczy
    > do ST i zapomni go sprzedać przed upływem roku :>

    dlaczego? bywa czesciej niz Ci sie wydaje

    > No wybacz.
    > Ale przepisu w którym jest mowa że wolno mi pisać posty na
    > pl.rec.prawo.podatki wg mojej nalepszej wiedzy też nie ma.
    > Co za wniosek z tego można wyciągnąć ? ;)

    wybaczam;> problem lezy w tym, ze nie tylko ja stosuje podobny poglad,
    zmusiles mnie do szperania, wiec znalazlam jeszcze kogos, kto ma podobne
    watpliwosci
    i podobnie wypowiada sie US

    > ...przeciwko czemu stanowczo oponuję, bo kichanie nie
    > jest obłożone VATem podobnie jak kilka innych czynności
    > - w tym "zużycie" :)

    a tu bym ni ebyla taka pewna, bo byc moze jest w podpisie nowa ustawa;>

    > He, he :)
    > No nie no, tylko korektę kazałaś robić ;|

    nic ni ekazalam, ja naleze do osob, ktroe sie buntuja korektom z zalozenia
    a tym bardziej bezszensownych

    > *w przypadku sprzedaży*. Wyłącznie.

    dalej mnie nie przekonales
    korekta jest zwiazana z ST a nie sprzedaza
    ma wykazac jego zuzycie w stosunku do zw/op
    a jak nie ma tego ST, to jak wykaze jego wykorzystanie?

    > Ależ traktujesz INACZEJ !!
    > Jak ktoś ma sprzedaż mieszaną (40%VAT/60%zw) to najlepiej widać
    > że traktuje INACZEJ.
    > Zaliczki ma 40% - i w pewnej chwili nic, czarna dziura, żadnych
    > korekt, jak było 40% tak 40% zostaje.
    > Gdzie tu masz "traktowanie jak opodatkowaną sprzedaż" ???

    a tu jak wyzej - inny pkt widzenia?
    poza tym nie to samo, ma wykazac wykorzystanie dalej sie upieram, a tu
    nie mam co wykorzystywac!!! wiec sie zastanawiam jak to taktowac ;o!

    > Ech no... jakiś powód do dyskusji musi być.
    > A podobno kobiety czasami wykazują myślenie ortogonalne do
    > każdego kierunku, więc... ;) (zaraz oberwę jak znam życie :])

    potraktuje to jako komplement;>

    > Zdaje się że w odniesieniu do mojej osoby wydałaś nie mniej krytyczną
    > opinię :) więc nie dziwota że serwery news się zapychają :)

    alez ja taka opinie sobie wydalam ladnych kilkanascie pewnie juz bedzie
    lat temu, stad moje dzieci ucza inni

> [...]
    > Etap drugi: czytamy ustawę o VAT.
    > I dopiero jak nam przejdzie chęć zrozumienia co tam popisali
    > (no nie da się :>) stawiamy sobie pytanie: "czy opodatkowali
    > WSZYSTKO oprócz wyłączeń, tak jak np w PDOF ?"
    > I wychodzi że odpowiedź brzmi: "nie" :)
    > Czyli czytając całą ustawę trzeba cały czas uważać: może się
    > zdarzyć że coś *nie podlega pod VAT*, mimo że wydaje się że
    > w przypadku "towarów" VAT jest z owym towarem nierozerwalnie
    > związany.
    > A tu... IMO niespodzianka: nie zawsze :)
    > Związany jest jedynie ze sprzedażą ew. nabyciem oraz czynnościami

    no coz........
    nie bede sie wypowaidac w tej kwestii, bo wyjdzie cala moja ignorancja ;>