    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Date: Wed, 05 Oct 2005 11:53:16 +0200
    <dhe144$k5a$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhers6$lce$1@news.onet.pl>
    <dhg6ir$gtl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291149290.268@athlon>
    <dhgh0a$fvl$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291359041.268@athlon>
    <dhh2kh$6eh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhhho0$ag7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510010053140.1048@athlon>
    <dhl89q$354$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510012148580.624@athlon>
    <dhms64$4c3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510031247300.2956@athlon>
    <dhrcg0$2a7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510032125590.1344@athlon>
    <dhtfdi$4i1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510042344470.2928@athlon>

    Dnia 05-10-2005 00:08, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ja się pytam po prostu: "co z wpisem w EST".

    zawsze mowilam, ze nauczyciel ze mnie zaden
    no odpowiedzialam wyzej, albo jestes porzadny i wpisujesz, labo jestes
    nieporzadny jak ja i na kilka lat zapominasz,ze gdzies sie zapodziala
    ewidencja

    > No teraz to mnie zaskoczyłeś... jaka korekta amortyzacji, dlaczego ???
    > Od "wyprowadzenia" ST z DG *nie ma* podatku dochodowego !!!
    > PD jest tylko w razie uzyskania przychodu !
    > ST działa odmiennie niż "zwykły koszt":
    > - wydatek NIE JEST kosztem, trzeba wydać pieniądze na które
    > *uprzednio* zarobiłeś i je *już* opodatkowałeś !
    > - kosztem jest "używanie" w wysokości amortyzacji podatkowej
    > - wyprowadzenie z ST nie powoduje przychodu z DG, natomiast wszelki
    > przychód (w okresie 6 lat) w ramach sprzedaży itp jest przychodem
    > z DG (nawet jakby DG była już zamknięta).

> [...]

    jak zwykle sie nie zrozumielismy;-) chodzli mi jedynie o to,ze jak
    korzystasz z podniesionych stawek, to dlatego,ze ten ST ma Ci sluzyc np.
    1 rok. Jak jednak zostaje Ci na dluzej, to powienienes wycofac te
    jednorazowa np amortyzacje i dokonac korekty stosujac noramlne stawki
    wynikajace z korekty; na PIT wskazujesz kwote odsetek w zwiazku z ta
    kaorekta ( o ile dokunujesz jej jednorazowo)

    > Jakie "skakać" ???
    > A niby "zużycie" podlega pod VAT, czy jak ?
    > Nie bez kozery powoływałem dyskusje w prasie o nieopodatkowaniu
    > *zużycia* herbaty i cukru na RiR... :)
    > "Wydanie" jest opodatkowane - i jak się kontrahentowi "wyda"
    > batonik to jest problem. Ale cukier się "zużywa" - on go
    > nie dostaje do ręki ;)
    > I to samo dotyczy ST: sprzedaż, przekazanie na cele osobiste,
    > darowizna - wszystko to podlega pod VAT i jest opodatkowane.
    > Ale "zużycie" nie !!
    > Bo ?
    > - bo go NIE MA w ustawie !

    ale ja Ci przyznaje racje,nie bulwersuje sie tak;-)zwracam uwage, ze w
    art.91 nie ma mowy o zuzyciu nigdzie

    > ....yyyy gdzie ?

    a wrt.91 ust.2 - "podlegajacych amortyzacji"

    > Nieprawda. Patrz niżej: napisali "jeśli został SPRZEDANY".

    OK, po prostu ja czytam to tak, ze ST albo przez te 5 lat jest, albo
    zostal sprzedany - nie mam mowy, ze mogl zostac zuzyty, a przez to jest
    traktowany jak opodatkowany

    > Nic z tego ;)
    > Ust. 6 NIE odwołuje się do ust.2.
    > On odwołuje się do ust.4 - który dotyczy WYŁACZNIE sprzedaży
    > "w rozumieniu VAT", a więc sprzedaży i czynności z nią zrównanych
    > (darowizna, przekazanie...).
    > Zużycie NIE podlega pod VAT !
    > Możesz wskazać przepis stwierdzający co innego ?

    to byl taki skok, czytajac 6 widzi sie od razu, ze on ma odniesienie do
    4, widocznie za szybko przeskoczylam;>

    a gdzie ja twierdze, ze zuzycie podlega opodatkowaniu? gdyby tak bylo,
    nie mialam watpliwosci, ze zuzyty ST nalezy traktowac tak, jakby byl
    sprzedany jako opodatkowany

    > Właśnie o to mi chodzi: zużyty ST nie mieści się w art. 91.

    alez o to wlasnie chodzi;-)) nie miesci sie, ale w 91 nie mam mowy o
    tym, czy zuzyte ST mieszca sie czy nie. Jest mowa o korekcie. I ja to
    czytam tak, ze skoro nie mam tego ST , ale go nie sprzedalam, to co
    wtedy? jak korygowac?dlaczego niby traktowac tak, jakby zostal
    opodatkowany? a dlaczego ni ejak zwolniony?

    > Tyle że nie dlatego że to ST, a dlatego ze ustawa o VAT
    > nie dotyczy "zużycia" :)
    > Nie dotyczy - i już.
    > .6 odwołuje się do .4
    > A .4 nakazuje dokonywać korekty *wyłącznie* przy sprzedaży
    > (zaś ze "słowniczka" wynika że jest to "sprzedaż w rozumieniu
    > ustawy o VAT").

    to wszystko sie zgodza, tylko moje myslenie skierowane jest w innym
    kierunku;-)

    > [...]

    a to juz wyzej sie wypowiadalam - szkoda ze ni epotrafie jasniej
    tlumczyc, co mi biega gdzies po zwojach

    > ...a ów(owa) grupowicz(ka) twoerdził(a) że jeśli likwiduje się
    > nie w pełni umorzony ST MIMO nie zmieniania rodzaju DG to jeśli
    > nie dokona się sprzedaży złomu to strata nie jest KUP.
    > Wbrew wnioskom z twoich cytatów.

    bo nie miala racji - tu akurat z Toba musze sie zgodzic

    > NIGDY.
    > Powiadam wyraźnie: jeśli ST się *zużył* to *nie* został sprzedany
    > ale *przestał* podlegać pod VAT - bo "zużycie" pod VAT nie podlega.
    > A ustawa tego przypadku nie reguluje - więc nie robimy z p. widzenia
    > VATu nic.

    > To ja się będę burzył :>

    i ja za cholere nie zrozumiem dlaczego
    w koncu ja ide tam, gdzie Ty doszedles, tylko dla Ciebie to jest jasne,
    bo Ty czytasz to tak , nie inaczej
    a dla mnie to nie wynika z ustawy, bo ja ja czytam widocznie na okretke

    > Przed przeczytaniem jak mniemam :(

    i znowu musze sie zgodzic;-)