    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Date: Wed, 5 Oct 2005 00:08:05 +0200
    <dhe144$k5a$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhers6$lce$1@news.onet.pl>
    <dhg6ir$gtl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291149290.268@athlon>
    <dhgh0a$fvl$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0509291359041.268@athlon>
    <dhh2kh$6eh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhhho0$ag7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510010053140.1048@athlon>
    <dhl89q$354$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510012148580.624@athlon>
    <dhms64$4c3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510031247300.2956@athlon>
    <dhrcg0$2a7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510032125590.1344@athlon>
    <dhtfdi$4i1$1@nemesis.news.tpi.pl>

    On Tue, 4 Oct 2005, gonia wrote:

    > Ty mowisz od strony bardzo porzadnego podatnika, ja mowie od strony
    > praktycznej, na zasadzie, co mi sie lepiej oplaci:>

    Ja się pytam po prostu: "co z wpisem w EST".

    > rownie dobrze dla potrzeb ustawy VAT moge to wycofac po latach 5
    > oczywiscie problemem pozostaje ustawa o dochodowce, bo tu dla odmiany powinno
    > sie dokonac korekty amortyzacji na chlopski rozum, szczegolnie tam, gdzie
    > zastosowano stawki indywidualne

    No teraz to mnie zaskoczyłeś... jaka korekta amortyzacji, dlaczego ???
    Od "wyprowadzenia" ST z DG *nie ma* podatku dochodowego !!!
    PD jest tylko w razie uzyskania przychodu !
    ST działa odmiennie niż "zwykły koszt":
    - wydatek NIE JEST kosztem, trzeba wydać pieniądze na które
    *uprzednio* zarobiłeś i je *już* opodatkowałeś !
    - kosztem jest "używanie" w wysokości amortyzacji podatkowej
    - wyprowadzenie z ST nie powoduje przychodu z DG, natomiast wszelki
    przychód (w okresie 6 lat) w ramach sprzedaży itp jest przychodem
    z DG (nawet jakby DG była już zamknięta).

    Pasuje ?

    [...]
    > zgadzam sie

    OK

    > nie kto inny ja Ty kazesz mi czytac ustawe tak, jak jest napisane bez
    > zbaczania na inne art. i powolywania sie na analogie (vide-------->podatnik
    > zarejestrowany i prawo wystawiania faktur), wiec dlaczego ja mam tutaj skakac
    > na art,zwiazane zez zuzyciem?

    Jakie "skakać" ???
    A niby "zużycie" podlega pod VAT, czy jak ?
    Nie bez kozery powoływałem dyskusje w prasie o nieopodatkowaniu
    *zużycia* herbaty i cukru na RiR... :)
    "Wydanie" jest opodatkowane - i jak się kontrahentowi "wyda"
    batonik to jest problem. Ale cukier się "zużywa" - on go
    nie dostaje do ręki ;)
    I to samo dotyczy ST: sprzedaż, przekazanie na cele osobiste,
    darowizna - wszystko to podlega pod VAT i jest opodatkowane.
    Ale "zużycie" nie !!
    Bo ?
    - bo go NIE MA w ustawie !

    > art.91 mowi o srodkach amortyzowanych nie zuzytych,

    ....yyyy gdzie ?

    > nie mam tam miejsca na
    > gdybanie, co by bylo, jakby sie zuzyl:wyraznie powiedziane jest,
    > ze jak ST nie ma,

    Nieprawda. Patrz niżej: napisali "jeśli został SPRZEDANY".

    > to jest ust.6 ( tu juz skrotowo, porzadnie bylo wyzej)

    +++
    4. W przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi
    sprzedaż towarów [...]
    ^^^^^^^^
    6. W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa
    w ust. 4
    ^^^^^^^^
    ---

    Nic z tego ;)
    Ust. 6 NIE odwołuje się do ust.2.
    On odwołuje się do ust.4 - który dotyczy WYŁACZNIE sprzedaży
    "w rozumieniu VAT", a więc sprzedaży i czynności z nią zrównanych
    (darowizna, przekazanie...).
    Zużycie NIE podlega pod VAT !
    Możesz wskazać przepis stwierdzający co innego ?

    > impuls telefoniczny jest usluga telekomunikacyjna w skrocie mowiac
    > wypita herbata jest uzywka
    > a zuzyty ST nie miesci sie w art.91:>

    Właśnie o to mi chodzi: zużyty ST nie mieści się w art. 91.
    Tyle że nie dlatego że to ST, a dlatego ze ustawa o VAT
    nie dotyczy "zużycia" :)
    Nie dotyczy - i już.
    .6 odwołuje się do .4
    A .4 nakazuje dokonywać korekty *wyłącznie* przy sprzedaży
    (zaś ze "słowniczka" wynika że jest to "sprzedaż w rozumieniu
    ustawy o VAT").

    > no.......tylko tu ni emozna zastosowac przypadku, ze skoro rozporzadzono w
    > sposob nie dajacy prawa zaliczenia ich do kup, bo to jestco innego - lacznie
    > z ta kradzieza
    > bo to jest wtorne niejako dzialanie czy isnienie
    > w 1 kolejnosci rozporzadzono tym slusznie - zakupiono jako STm odliczono wiec
    > VAT, sluzylo, tylko:
    > .....nie zastosowalo sie do art. 91 i sie zepsulo wczesniej;>

    No to OK.
    I podstaw do korekty nie widzę.

    > Tylko ten przepis istnieje dalej, i brzmi tak w odniesiemiu do samochodow

    Ten znam i jak piszesz dotyczy czego innego.

    > notomiast reszta dotyczy calkiem czego innego
    > 5) strat w środkach trwałych oraz wartościach niematerialnych i prawnych w
    > części pokrytej sumą odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust.
    > 1 pkt 1,
    >
    > 6) strat powstałych w wyniku likwidacji nie w pełni umorzonych środków
    > trwałych, jeżeli środki te utraciły przydatność gospodarczą na skutek zmiany
    > rodzaju działalności,

    ...a ów(owa) grupowicz(ka) twoerdził(a) że jeśli likwiduje się
    nie w pełni umorzony ST MIMO nie zmieniania rodzaju DG to jeśli
    nie dokona się sprzedaży złomu to strata nie jest KUP.
    Wbrew wnioskom z twoich cytatów.

    > nie widze powodu do takiego stosowania dochodowki, a tym bardzie stosowania
    > go do VAT, tym bardzie, ze przypominam, nam sie te ST i WNiP zamortyzowaly
    > calkiem

    A to poza konkursem w takim razie było :)

    > natomiast co do wartosci rynkowej....pamietasz?w nowym VAT jest cena nabycia

    Pamiętam.

    > nie!!!;D

    Hm... ! [/zastanawiając się czy wleźć pod stół ;)/]

    > zmierzasz do tego , ze nalezy potraktowac tak ST jako sprzedany , zgodnie a
    > ust.4

    NIGDY.
    Powiadam wyraźnie: jeśli ST się *zużył* to *nie* został sprzedany
    ale *przestał* podlegać pod VAT - bo "zużycie" pod VAT nie podlega.
    A ustawa tego przypadku nie reguluje - więc nie robimy z p. widzenia
    VATu nic.

    > i pewnie takie beda wszelki interpretacje tego

    To ja się będę burzył :>

    > a jak wczesniej bylo, ustawa nie jest od gdybania, tylko od wyczytania z
    > wierszy a nie pomiedzy nimi

    Tu jesteśmy zgodni.
    Niestety... ktoś tę ustawę uchwalał.
    Przed przeczytaniem jak mniemam :(