  • Data: 2008-07-24 13:07:25
    Temat: Re: Kupil jeden, faktura na drugiego
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lip, 14:04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Czy np. pracownik, nie będący członkiem zarządu osoby prawnej,
    > może kupić coś w sklepie "na firmę"?
    >   :)
    >
    > IMVHO - sprzedawca nie jest od oceniania uprawnień kupującego, tak
    > jak piszesz.
    >   Co (IMO) sprzedawca MOŻE, to w momencie zakupu domagać się
    > informacji w której ma WŁASNY interes.
    >   Czyli może np. zażądać "już teraz zaraz" oświadczenia, czy
    > zakup dokonywany jest dla celów konsumenckich czy nie (i na
    > podstawie tego oswiadczenia odmówić później wydania f-ry
    > "na firmę", jeśli najpierw kupujący kombinował z prawami
> [...]

    Ale jak to wygląda prawnie - osoba A zawiera ze mną umowę kupna
    poprzez Allegro,
    korzystajac z wlasnego konta prywatnego.
    Nastepnie przychodzi do mnie i chce fakture na kogos innego.
    To komu ja wlasciwie sprzedaje i na kogo powinna byc faktura?
    (oczywiscie wiem ze VAT jest od dostawy a nie od umowy, ale dostawa
    tez idzie przez osobe A
    a nie jest to przewoznik :) )

    Czy wychodzi na to, ze zawsze mam wpisac takie dane jak ktos mi poda,
    niezaleznie od danych
    osoby kupujacej?

    (mi jest pikus co wpisze, ale nie chce miec jakis jaj kiedys, gdy sie
    okaze ze ludzie "potracili
    pamiec", ja towaru nie mam, kupujacy z allegro nie dostal faktury, za
    to jakas inna firma ktora nie kupowala
    dostala "pusta" fakture)

    pozdr