  • Data: 2008-07-24 19:42:35
    Temat: Re: Kupil jeden, faktura na drugiego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Jul 2008, boropi wrote:

    > W razie gwarancji to co Cię obchodzi czy popsute przyniesie Kowalski czy
    > Malinowski

    Jeśli Kowalski kupił "konsumencko" (a przynajmniej tak to miało
    wyglądać przez pierwszych kilka dni transakcji :>) zaś Malinowski
    *później* powiadamia, że zakup był "gospodarczy", to tak jak
    już napisano:
    - naruszono obowiązek wystawienia f-ry "bez pytania" (sprzedawca nie
    wiedział że podlega temu obowiązkowi)
    - naruszono interes sprzedawcy, moim zdaniem kwalifikuje się to pod
    którąś z wersji oszustwa (wyłudzenie nienależnych świadczeń)

    Osobna sprawa, że IMO najrozsądniej jest po prostu zastrzec w ofercie,
    że kupujący ma obowiązek powiadomienia o tym w jakiej formie jest
    zakup i podaniu danych osoby w imieniu której nabywa przed dokonaniem
    zakupu.
    Część firm tak robi - kto nie wierzy może spróbować zechcieć "podmienić"
    f-rę "bo na złą kartę kupiłem" albo zamienić f-rę na paragon
    w Makro C & C :> (ostrzeżenia są przy kasach).
    Chcesz "firmowo" - proszę firmowo.
    Chcesz "konsumencko" - proszę konsumencko.
    Ale kombinowania "mixem" nie ma.

    > Gdy pracowałem w firmie nie jeden raz kupowałem różne rzeczy biorąc fakturę
    > na pracodawcę.

    Tak, ale wtedy powiadamiałeś o tym sprzedawcę PRZED zawarciem
    umowy, prawda?
    Na allegro odpowiadałoby to ustaleniu faktu, że zakup jest dokonywany
    "z upoważnienia" (w imieniu osoby trzeciej) *przed* zalicytowaniem;
    co najmniej złożeniu oświadczenia "tak aby kupujący mógł się z nim
    zapoznać", czyli mechanizmem allegro - IMO nie należy tego robić e-mailem
    wysłanym osobno, chyba że sprzedawca jawnie go W TYM CELU podał.

    pzdr, Gotfryd