  • Data: 2002-05-13 20:32:39
    Temat: Re: Ksiegowanie w KPiR
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:abmmlj$h2m$1@sunsite.icm.edu.pl

    > nowego roku ma przychód 20 000zł ze sprzedaży towaru. I nie ma w tym
    > roku tego zakupu, a na remanancie początkowym zero zł.
    > Klasyczna wpadka.
    > Sprzedaż towaru z powietrza.

    Hm. A czy mogę prosić o zajęcie stanowiska w mojej sprawie? Jest zbliżona.
    Otóż prowadzę serwis komputerowy, w ramach którego zajmuję się wykonywaniem
    usług (napraw) dla klientów instytucjonalnych. 90% prac przekazuję
    podwykonawcom, którzy wystawiają mi faktury za swoje usługi (tzn. naprawy
    sprzętu, zarówno w serwisie jak i u klienta, i zakupy niezbędnych części i
    materiałów). To oznacza, że 80% moich kosztów stanowią właśnie obce usługi, a
    10% - zakup materiałów.

    Jak w takiej sytuacji mam traktować te faktury? Dzielić je na zakup materiałów
    (10%), które wędrują do magazynu, i koszty pozostałe? Trochę to nielogiczne.
    Przecież KPiR w pozycji Koszty pozostałe każe księgować _pozostałe_ koszty
    niezbędne do prowadzenia DG. A jeśli są one _podstawowe_ dla prowadzenia DG?
    Chyba trzeba jednak wpisywać je wtedy do rubryki Zakup tow. handl. i mat., a
    jedynie pominąć je w ewidencji w magazynie...

    W opisanej przez qbass sytuacji optowałbym jednak za wpisywaniem kosztu
    wywołania filmów i odbitek do pozycji Zakup materiałów. BTW to ta kolumna
    powinna się raczej nazywać "Zakup towarów handlowych, materiałów i usług" i
    wszystko byłoby wtedy jasne ;-).

    M.