    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty w dacie faktury
    Date: Mon, 01 Oct 2007 14:39:38 +0200

    Dnia 01-10-2007 o 14:35:04 <s...@a...pl> napisał(a):

    > A czy b??dem powodujacym nierzetelno?ae ksiegi jest ksiegowanie w dacie
    > pó 1/4 niejszej danego roku podatkowego?
    > Przyk?ad: Dostaj? faktur? 15.08, gdzie mi sie zapodziewa i odnajduj? j?
    > 26.09. Mowa o fakturze nie dotycz?cej materia?ów i TH. VAT bed problemu
    > odliczam w deklaracji za 09, bo mam prawo w miesi?cu otrzymania lub
    > kolejnym. A koszt? W sumie gdy nie ma miesiecznych deklaracji to wg mnie
    > wogóle nie ma znaczenia, byleby w danym roku wpisaae do kpir i nie
    > wczesniej
    > ni? w dacie wystawienia faktury.

    Zgadzam się, art.22.4 updof mówi że koszty są potrącalne w roku
    poniesienia,
    nie precyzuje że w dacie poniesienia, więc tutaj nie ma problemu(chociaż
    interpretacje z podlinkowanego artykułu z rzepy zawierają inne wnioski).
    Więc zapewne w dacie wyciągu wszytsko by grało podczas kontroli, zwłaszcza
    jeśli to są jakieś drobne betki, ale jak to powinno być wg zamysłu osłów?