  • Data: 2007-10-01 12:35:04
    Temat: Re: Koszty w dacie faktury
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja mam standardowe wątpliwości, jak w takim razie wpisywać koszty
    > bankowe
    > - czy z datą faktycznego pobrania opłaty przez bank, czy z datą wyciągu.
    > To drugie jest preferowane na necie, ale IMHO jest bezsensowne, dlatego
    > że można sobie wtedy dowolnie takimi kosztami sterować, a ideą 22.6b
    > było to, żeby jednoznacznie zdefiniować moment poniesienia kosztu.
    > Co więcej, podstawą księgowania jest defacto zapis w systemie bankowym,
    > oryginał,
    > a wyciąg to jedynie potwierdzenie że taki oryginał istnieje.

    A czy błędem powodujacym nierzetelność ksiegi jest ksiegowanie w dacie
    późniejszej danego roku podatkowego?
    Przykład: Dostaję fakturę 15.08, gdzie mi sie zapodziewa i odnajduję ją
    26.09. Mowa o fakturze nie dotyczącej materiałów i TH. VAT bed problemu
    odliczam w deklaracji za 09, bo mam prawo w miesiącu otrzymania lub
    kolejnym. A koszt? W sumie gdy nie ma miesiecznych deklaracji to wg mnie
    wogóle nie ma znaczenia, byleby w danym roku wpisać do kpir i nie wczesniej
    niż w dacie wystawienia faktury.