  • Data: 2010-02-18 18:36:33
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2010-02-18, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > [...]
    > Napisałem, że składają. Znasz jakiegoś czynnego podatnika, który
    > jest z tego zwolniony?

    No więc przedsiębiorcy składają i tak, a pracownicy nie składają. Nie
    widzę powodu, żeby rozliczenia nie dokonywał nadal zakład pracy.

    > Tobie się wydaje, że informacje z PIT5 i PIT36/37/38 są tożsame
    > (po zsumowaniu). Otóż nie są.

    Ale mogą być.

    > Rozliczasz na PIT-5 ulgę na internet?

    A rozliczam na rocznym? Nie rozliczam :D
    Poza tym, zakładasz błędnie, że jak się powie A, to nie można powiedzieć
    B. Ulga na internet jest dziwna i dupiato skonstruowana (więc np. ja nie
    rozliczam, żeby się nie wkopać).

    > A na dziecko? A rehabilitację? Świadczenia otrzymane z ZUS?
    > Dochody nieujęte w księdze i DG, takie jak:
    >
    > - przychód z praw autorskich,
    > - sprzedaż mieszkania
    > - sprzedaż samochodu
    > - renta/emerytura
    >
    > I pierdyliard innych rzeczy o których nie pomyślałeś jak chciałeś
    > przerzucić z rocznego na miesięczny obowiązek rozliczenia.

    Ale może o tym pomyśleć ktoś, kto się zna i przenieść to na rozliczenia
    miesięczne. Np. jaką widzisz przeszkodę we wpisaniu tych rzeczy do
    książki? Czemu owe PA czy mieszkania czy samochody (a tak przypadkiem
    nie płaci się za nie PCC, a nie PIT?) nie można rozliczać jak innych
    przychodów?

    Ty mówisz, że połączenie pierdyliarda, jak to nazywasz, dewiacji cuzamen
    do kupy zmusza nas do stosowania chorego systemu rozliczeń, który
    skutkuje stadem wad i problemów (jak choćby omawiana w tym wątku
    bezsensowność z paliwem). Ja mówię, żeby wyprostować całość.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek