  • Data: 2007-02-19 07:35:56
    Temat: Re: Koszty początkowe - co i jak?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Feb 2007, gonia wrote:

    > Brak przychodów danego roku wyklucza możliwość wykazania poniesionych kosztów
    > jako straty. Mają to być koszty uzyskania ( danego roku podatkowego)
    > przychodu, który sie nie pokazuje ( o ile nie zostanie wykazany przychód w
    > wysokości np.10 gr odsetek od r-ku bankoweg). Więc wskazany sposób może być
    > bardzo kontrowersyjny w zderzeniu z polską rzeczywistością

    Po przemyśleniu przyjmę takie stanowisko:
    - jeśli DG jest rozliczana kasowo, zasada "dotyczenia przychodu" nie
    obowiązuje, prawda? Czyli fakt, że przychodu *nie uzyskano*, nie uprawnia
    do stwierdzenia iż sam *zamiar* (realny) nie uprawnia do rozliczenia
    kosztu.
    - jeśli DG jest rozliczana memoriałowo, przyznaję rację. Jedynym powodem
    zaliczenia "w stratę" byłoby zamknięcie DG.

    > Jak można zrobić korektę deklaracji, której nie było?

    Mój błąd - jakoś nie doczytałem że nie była zadeklarowanym podatnikiem :(

    Natomiast do obu części IMO mamy problem z pytaniem czy w końcu osoba
    prowadząca DG stoi na stanowisku że PROWADZIŁA DG czy że NIE prowadziła.

    > Korekta deklaracji nie złożonych nigdy wcześniej nie jest więc chyba trafnym
    > rozwiązaniem.

    Dobrze gadasz, mea culpa!

    > Dlatego czekam jak zostanie rozwiązany problem odliczenia VAT z faktur, o
    > których tu mowa. Szczególnie, że chyba każdy kraj członkowski ma prawo sam
    > określić termin, w jakim jest możliwe odliczenie. Utrzymanie <białostoskiego
    > podatku VAT , a tym samym zniesieniem obowiązku dokonywania korekt deklaracji
    > w sytuacji, kiedy faktura zostaje odnaleziona po czasie .

    Jak się domyślasz, jestem za.
    Ale rząd ma tyle ważniejszych niż gospodarka rzeczy do zrobienia... wróć,
    rząd WIDZI tyle ważniejszych...

    pzdr, Gotfryd