  • Data: 2007-02-19 14:13:31
    Temat: Re: Koszty początkowe - co i jak?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Asen napisał:

    > Długie te wywody, już się w nich zgubiłem, a wydaje mi się, że umknął
    > wam jeden fakt - czy działalność zgłoszona dajmy na to 1.10.2006
    > została uruchomiona.

    akurat to nam nie umknęło. Sam fakt złożenia NIPu nie ma nic do rzezy od
    strony straty - wydatki do dnia 31-12-06, o ile nie został osiagniety
    żaden przychód, nie stanowią moim zdaniem kup, ze względu na brak
    przychodu. Wg Gotfryda, stosując metodę kasowa są one kup, i są możliwe
    jedynie do rozliczenia poprzez stratę podatkową. Ja akurat stoję na
    stanowisku przez ciebie zaprezentowanym.

    > Gorzej z VAT, bo "wielowiekowa" tradycja, mówi, że naliczony vat
    > nabyty PRZED zarejestrowaniem jako płatnik vat nie podlega odliczeniu,

    wielowiekową tradycję przełamał wyrok WSA warszawskiego o ile sie nie
    mylę w sytuacji zachowania terminu do odliczenia oraz stanowisko
    białostockiej izby skarbowej, który jest sprzeczny z przepisem
    dotyczącym terminów odliczenia. Poza tym jest całe mnóstow interpretacji
    przyznające prawo podatnikom do odliczenienia podatku naliczonego
    dokonanych sprzed dnia rejestracji.

    I my sie z VATem pogodzilismy, co dla odmiany tobie umkneło. Toczymy bój
    o strate przy braku przychodów.