  • Data: 2007-02-18 09:19:45
    Temat: Re: Koszty początkowe - co i jak?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO powinny były być wykazane jako strata za zeszły rok!

    Brak przychodów danego roku wyklucza możliwość wykazania poniesionych
    kosztów jako straty. Mają to być koszty uzyskania ( danego roku
    podatkowego) przychodu, który sie nie pokazuje ( o ile nie zostanie
    wykazany przychód w wysokości np.10 gr odsetek od r-ku bankoweg). Więc
    wskazany sposób może być bardzo kontrowersyjny w zderzeniu z polską
    rzeczywistością

    > TERAZ??? :)
    > Jeśli jest *wykazany*, to oczywiście że się odlicza!
    >
    > VAT się *wykazuje*, jak zapisano w przepisach, "w miesiącu lub miesiącu
    > następnym". IMO do f-r z października i listopada potrzebne by były
    > korekty deklaracji!

    Jak można zrobić korektę deklaracji, której nie było?
    Korekta deklaracji nie złożonych nigdy wcześniej nie jest więc chyba
    trafnym rozwiązaniem.
    Dyrektor Izby Skarbowej w Białymstoku uznał, że zgodnie z przepisami
    unijnymi podatnik miał prawo do wykazania wszystkich zakupów ( w tym
    wypadku dotyczących 4 czy 5 okresów kwartalnych ) w pierwszej,
    składanej po rejestracji jako podatnika VAT deklaracji. Jak się to ma do
    przepisu <w okresie otrzymania lub następnym> pozostaje dla mnie cały
    czas zagadką.
    Problemem byłoby (pojawiały sie i takie <możliwości interpretacyjne>
    również złożenie tych deklaracji juz po zarejestrowaniu się, bowiem na
    dzień, w któym upływał termin złożenia deklaracji, podatnik nie był
    zarejestrowany.

    Mam mieszane uczucia, co do wykazywania podatku w sytuacji, w której
    zakup został dokonany przed rejestracją, ale faktura wystawiona już w
    czasie, kiedy podatnik był VATowcem czynnym albo nie był wcale
    zarejestrowanym, jednak spełniony jest warunek okresu otrzymania albo
    następnego.

    Dlatego czekam jak zostanie rozwiązany problem odliczenia VAT z faktur,
    o których tu mowa. Szczególnie, że chyba każdy kraj członkowski ma prawo
    sam określić termin, w jakim jest możliwe odliczenie. Utrzymanie
    <białostoskiego > rozwiązania problemu powinno skutkować zniesieniem
    terminu odliczenia podatku VAT , a tym samym zniesieniem obowiązku
    dokonywania korekt deklaracji w sytuacji, kiedy faktura zostaje
    odnaleziona po czasie .