eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem! › Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
  • Data: 2011-09-15 22:25:02
    Temat: Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.09.2011 23:29, Stephen ÓM wrote:
    > O, też chciałbym sprawdzić czy piszę coś sensownego w KPiR jako 'opis
    > zdarzenia gospodarczego' i 'kontrahent'. Prosta sprawa, ale warto, bo
    > kto wie jaką głupotę mógłbym tam napisać jeśli nie sprawdzam z
    > prawdziwimi polakami :)

    Tylko nie "prawdziwymi polakami" - wolę już być udawanym ;)

    > Opis: Rożnica kursowa do rachunku XX

    Może być

    > Kontrahent: Nikt? Ja? Z tymi zbędnymi dowodów wewnętrznych kontrahent
    > to ja. Wolałbym nie używać DWów jeśli nie są tu potrzebne (dosyć
    > papierków już).

    W przypadku gdy nie ma przewalutowania to sam nie wiem. Ja wpisuję
    zarówno klienta jak i banku/PayPala - któreś na pewno trafiam :-)

    > Opis: Opłata bankowa (czy ma być bardziej precyzyjne? Opłata na
    > otrzymanie płatność?)

    IMO nie ma to kompletnie żadngo znaczenia

    > Kontrahent: PayPal (adres i nazwa firmy w UK)

    Tak, PayPal, przy czym ostatnio gdy sprawdzałem to adres mieli w
    Luksemburgu - coś się zmieniło ?

    oferowany przez PayPala w tym momencie: EUR80-EUR3,47 = EUR 76,53 na 322,89 zł
    (nazywamy to Z, czyli Z=322,89 zł).
    tyle EUR na tyle zł. w pewnym dniu)
    czyli Z-(R*Ka+R(Kb-Ka)-O*Kb), czyli Z minus suma kroków 1-3.

    > Opis: różnica kursowa od własnych środków?

    IMO ok

    > Kontrahent: Nie mam pojęcia :-)

    IMO skoro PayPal przewalutowuje to właśnie on jest kontrahentem

    Tomek