eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem! › Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
  • Data: 2011-09-16 23:11:22
    Temat: Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
    Od: Stephen ÓM <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Każda operacja PayPal ma swój indywidualny numer i wg mnie to jest ten
    > numer dowodu księgowego.

    Myślę, że chodzi tu o 'unikatowy numer identyfikacyjny transakcji'.
    Hmm, te numery są trochę dziwne ze kilka względów...

    Najpierw - chociaż paypal przedstawia prawie dokładnie tą samą stronę
    'szczegółów transakcji' dla każdy z operacji w jednym 'zespole
    operacji' (e.g. uznanie, opłata, i przewalutowanie), na każdej z tych
    stron pojawia się inne taki numer. Np. W jednym akim 'zespole', mam:

    Uznanie wraz z opłata: 95F692xxxxxxxxxx
    Przeliczenie waluty, obciążenie salda EUR: 04X445xxxxxxxxxx
    Przeliczenie waluty, uznanie salda PLN: 09E1843xxxxxxxxxx
    'Aktualizacja' (podsumowanie 'zespołu'): 95F692xxxxxxxxxx (znowu).

    (każdy z 4 stron zawiera wszystkie informacje o całym zespołu
    operacji)

    Traktowanie przewalutowania jako pare operacje jest denerwujące, ale
    co najmniej można wydrukować tylko jedno (np. 'akualizacje') i
    zapomnij o reszcie.

    Po drugi, te 'numery unikatowe' nie mają żadnej widocznej kolejności.
    (95F.., 04X.., 09E.. - operacje które odbyły się w tym samym ułamku
    sekundu). Przeszkadza to ich użytek jako numer dodowu księgowego?

    > W internecie nie ma porad (w sensie: porad prawnych), są tylko lepszej
    > lub gorszej jakości artykuły :-)

    A jeśli chodzi o jakość informacja, fakt że porada jest 'prawna' nie
    znaczy, że jest o dobrej jakości :)

    > Do 31/12/2006 różnice przychodowe wpisywało się do kol. 7 na plus lub
    > minus, tak samo kosztowe - do kol. 13.
    > Od 1/1/2007 różnice ujemne (nieważne czy przychodowe czy kosztowe)
    > wpisuje się do kol. 13, a dodatnie do kol. 8.
    >
    > Zobacz. art. 24c updof:
    > UWAGA: Od 1/1/2012 zmienia się ust. 4:

    Więc to jest jedna z rzadkich spraw o której nie ma wątpliwości :)

    > Ja tak robię, więc dobrze ;)

    Tak proste, ale do tej pory nigdy nie dałem sobie sprawy, że to
    możliwe :-).

    Dzięki!

    Stiofán