eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem! › Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
  • Data: 2011-10-04 09:35:07
    Temat: Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To raz jeszcze: z czego, z jakiego przepisu, wynika obowiązek
    > ujęcia na deklaracji (którejkolwiek) kwoty wartości nabywanej
    > usługi zwolnionej?
    > Bo chyba o odpowiedź na to pytanie poszło.

    Nabywasz usługę zwolnioną - jest import usług.
    Na deklaracji masz pole "import usług" - i nie ma żadnego wyłączenia dla
    usług zwolnionych, po prostu podatek naliczony wynosi 0zł.

    Do tego poniżej masz jeszcze pole "w tym nabycie od podatników podatku
    od wartości dodanej usług, do których stosuje się art.28b ustawy" - i
    teraz wyobraź sobie że kontrahent raportuje te usługi do VIES, a Ty ich
    nie deklarujesz.

    Aczkolwiek upierać się nie będę że tak trzeba - po prostu ja tak robię i
    póki co jest dobrze.

    Tomek