  • Data: 2009-07-22 10:31:00
    Temat: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa 22 lipiec 2009 11:31
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Ja bym się nie czuł zbyt komfortowo, płacąc kartą co do której nie wiem
    > czy zadziała (bo ją osuszam do dna)... Co jeśli pewnego dnia stojąc przy
    > kasie z pełnym wózkiem nie możesz za niego zapłacić?

    No to właśnie sygnał, że już limit przekroczyłem wydatków i należy się
    powstrzymać od zakupów.

    > Wystarczy pilnować rzędu wielkości - a jeśli w jednym miesiącu wpadniesz w
    > wielki szał zakupowy, to zawsze możesz zajrzeć do serwisu banku i
    > sprawdzić jak wyglądają sprawy.

    No Sygma nie miała akurat zestawienia :D

    > W normalnych warunkach wiesz czy wydajez
    > więcej niż zwykle i sam sprawdzisz w jakiej sytuacji jesteś.

    No przy większych kwotach. Jak dla kogoś +/- 1000zł to nie problem.

    > Jak wydaję pieniądze podobnie jak co miesiąc, to wiem mniej więcej jaki
    > będzie efekt - +- kilkaset PLN.

    No.... A dla mnie +/- kilkaset to już drastyczna różnica.

    > Jeśli się zdarzają szaleństwa - to zawsze
    > mogę sprawdzić czy nie przegiąłem. A jeśli przegiąłem - zawsze jest
    > ratunek w postaci późniejszej spłaty karty...

    No właśnie i wchodzisz w lichwiarskie procenty. Na to czatują banki. Stąd mi
    się to z Molem skojarzyło. Nie wiem czy czytałeś. To taki
    półgłówek-nieudacznik, który właśnie się cieszył, co mu bank dołożył
    kredytu na 2tysiące funtów z oprocentowaniem 20%. I co se policzył, że
    więcej na spłatę kredytu potrzebuje niż zarabia, to znów mu bank dołożył
    kredytu i kupował kolejny szajs.

    > 2k miesięcznie na gospodarstwo domowe to tak dużo, przy dwóch osobach
    > pracujących? Bez przesady z tymi półkami :)

    No dużo. Nie wydaję tyle kartą. Skoro zarabiam około 3kzł, około 1200 idzie
    na opłaty, jedzenie się kupuje zazwyczaj gotówką, bo cudowanie z kartą po
    sklepikach i warzywniakach jest takie sobie, to ile mogę wydać kartą?

    > Jak każdy. Ale chyba nie planujesz budżetu ustalając czy w tym tygodniu
    > kupujesz wołowinę czy tylko kurczaka?

    Ano.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)