  • Data: 2009-07-22 09:31:25
    Temat: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 23:30:02 +0200, Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 22:53

    > Nie, chodzi o to, że miałem limit bodajże 600 czy 800zł. I tak mi
    > odpowiadało, że jak wydałem kartę do 0, to było OK. A nagle zrobili mi
    > 1500zł bez powiadomienia (podobno gdzieśtam w umowie małym drukiem było, że

    Ja bym się nie czuł zbyt komfortowo, płacąc kartą co do której nie wiem czy
    zadziała (bo ją osuszam do dna)... Co jeśli pewnego dnia stojąc przy kasie
    z pełnym wózkiem nie możesz za niego zapłacić?

    > No jakbym miał paragony sumować w głowie, to bym się zgłosił na geniusza.

    Wystarczy pilnować rzędu wielkości - a jeśli w jednym miesiącu wpadniesz w
    wielki szał zakupowy, to zawsze możesz zajrzeć do serwisu banku i sprawdzić
    jak wyglądają sprawy. W normalnych warunkach wiesz czy wydajez więcej niż
    zwykle i sam sprawdzisz w jakiej sytuacji jesteś.

    > No ale w trakcie wydawania muszę pilnować czy nie wydałem już za dużo jak na
    > ten miesiąc.

    Jak wydaję pieniądze podobnie jak co miesiąc, to wiem mniej więcej jaki
    będzie efekt - +- kilkaset PLN. Jeśli się zdarzają szaleństwa - to zawsze
    mogę sprawdzić czy nie przegiąłem. A jeśli przegiąłem - zawsze jest ratunek
    w postaci późniejszej spłaty karty...

    > My średnio zarabiający tak mamy. Ty jesteś z innej półki, skoro 2kzł
    > miesięcznie to dla ciebie norma.

    2k miesięcznie na gospodarstwo domowe to tak dużo, przy dwóch osobach
    pracujących? Bez przesady z tymi półkami :)

    > Pewnie wydajesz pieniądze bez zastanawiania się nad ich wypływem.

    Po prostu na bieżąco oceniam czy mnie stać. Jak chcę kupić coś ponad
    standard, muszę sprawdzić czy mogę to zrobić bez naruszania rezerw...

    > Ja muszę liczyć i planować budżet.

    Jak każdy. Ale chyba nie planujesz budżetu ustalając czy w tym tygodniu
    kupujesz wołowinę czy tylko kurczaka?

    > No tak, jest Visa Classic. Jak przekroczę 18 000 rocznie. Bosko. Już się
    > rozpędzam.

    Fakt, mBank nigdy nie miał szczególnie ciekawej oferty kart (pomijając tę
    akcję z kartami "darmowymi na zawsze"). Ale jak zajrzysz do polbanku to tam
    limity są znacznie niższe i dodatkowo można je "zaspokoić" odpowiednią
    liczbą transakcji: przy najniższej rangą "karcie praktycznej" jest to
    3600PLN lub 24 transakcje rocznie - chyba nie jest to dużo? Przy najwyższej
    kategorii ich kart, "prestiżowej", jest to 60 transakcji i 18kPLN - czyli
    tyle co visa classic mBanku :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944