eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJakie koszty uzyskania od umowy o dzieło na napisanie programu ? › Re: Jakie koszty uzyskania od umowy o dzieło na napisanie programu ?
  • Data: 2006-07-12 20:55:56
    Temat: Re: Jakie koszty uzyskania od umowy o dzieło na napisanie programu ?
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12-07-2006 o 21:53:46 Krzysztof <o...@N...onet.pl> napisał:

    > Witam,
    > Mam napisaae, w ramach umowy o dzie?o, program steruj?cy prac? pewnego
    > urz?dzenia mikroprocesorowego. Urz?dzenie jeszcze nie istnieje, a
    > projektowac je b?dzie mój kolega elektronik (tak?e jako realizacja umowy
    > dzie?o). Zamawiajacy chce miec ograniczone prawa majatkowe (od ka?dej
    > sztuki
    > p?aci tak?e skromne tantiemy), nie interesuje go jak program dzia?a, nie
    > interesuj? go jego postacie 1/4 ród?owe. S?owem, dostarczam mu postac
    > wynikow?
> [...]

    Od urządzenia 20% od softu 50%, bo licencja to też prawo majątowe.
    LGPLa możesz śmiało wykorzystywać.
    Na 99% nikt nie będzie takiej umowy o dzieło sprawdzał,
    a jakby sprawdzał to nawet okólnik MF mówi że GPLe
    są darmowe dla każdego więc nie podlegają opodatkowaniu jako
    niedopłatne świadczenia.
    Zauważ też że koszty 50% są właśnie po to żeby wynagrodzić
    brak możliwości bezstresowego odliczania rzeczywistych kosztów
    (możesz gromadzić rachunki ale wtedy chyba bankowo to prześwietlą).

    pozdrawiam