eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJakie koszty uzyskania od umowy o dzieło na napisanie programu ? › Re: Jakie koszty uzyskania od umowy o dzieło na napisanie programu ?
  • Data: 2006-07-13 19:21:46
    Temat: Re: Jakie koszty uzyskania od umowy o dzieło na napisanie programu ?
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-07-2006 o 20:53:31 Krzysztof <o...@N...onet.pl> napisał:

    > Dzieki za cierpliwosc, ale czegos nierozumiem.

    > Urzadzenie sklada sie z 2-ch kawa?ków: materii i duszy. Materia to w
    > g?ównej
    > mierze elektronika, ktora z nieba nuie spada i trzeba ja zaprojektowac
    > (schemat, obwody drukowane itp). Dusza to program, ktory w tej
    > elektronice
    > bedzie chasa?. Wiec:
    >
    > - materia: 20 %
    > - dusza: 50 % z wykorzystanie LGPL
    >
    > Wykonawca uzuskuje nieograniczone prawo do produkcji i sprzeda?y
    > dzia?aj?cego urz?dzenia,

    Ano rozumiem, rozumiem, w podobnych klimatach działam.
    Materia na pewno na KUP 20%, chyba że przenosisz jakieś prawa do projektu
    urządzenia
    czy coś w tym stylu. Jeśli chodzi tylko i wyłacznie o obudowe z
    zawartością to KUP 20%.

    Dusza - 50% - za przeniesienie praw autorskich/udzielenie licencji.
    Wykorzystnaie LGPLa jest tutaj neutralne. Ty dostajesz licencję od kogoś
    od której - ze względu na specyfikę (L)GPL - nie musisz nic płacić
    fiskusowi,
    następonie na bazie tego majstrujesz swój soft i udzielasz licencji na
    jego wykorzystanie
    w takich a takich celach. Od udzielenia licencji KUP 50%.

    > Teraz tantiemy za urz?dzenie, za ka?d? sztuk?.

    Tutaj sprawa jest taka że to się ociera bardziej o DG niż umowę o dzieło.
    W archiwum powinieneś coś znaleźć a ja się nie będzę na ten temat
    wypowiadał
    bo doszedłem do tego zwyczajnie nie wiem jak to ugryźć :)

    > - 20 % kosztów od kwoty, czy inaczej ?

    20% KUP, czyli dochód od którego płacisz podatek 19% to 80% przychodów.

    > UPDoF ????? co to takiego ????

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Interesuje nas Art. 22, w szczególności ust. 9, jeśli chcesz wyższych
    kosztów to pkt 10.

    pozdrawiam