  • Data: 2007-07-14 18:41:22
    Temat: Re: Faktura VAT do projektu architektonicznego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Jul 2007, m...@g...com wrote:

    > Czyli zamiast ilości i j.m. można dać rodzaj, ale jak go określić?
    > "wykonanie projektu", czy numer PKWiU, czy można uznać, że jest
    > zawarty wcześniej w nazwie?

    PKWiU istotne jest tylko jeśli jest powodem użycia stawki innej
    niż "zwykła".
    Jeśli nazwa usługi określa mniej więcej jej zakres, to przy
    większych kwotach lub umowię ciągłej dodaję "wg umowy [numer]"
    ew. z powołaniem na nr zamówienia czy jakiegoś innego "opapierzonego"
    wynalazku wystawionego przez zamawiającego.
    W ostateczności np. "na podstawie protokołu przekazania z dn...."

    > A teraz mam pytanie o stawkę podatku.

    No tu się kompetentny nie czuję :)

    ALE:

    > przypadku) w załączniku nr 3. W tymże załączniku jest poz. 162, która
    > dotyczy twórców i artystów z rozumieniu prawa autorskiego m.in. za
    > przekazanie praw autorskich [architekt przekazuje prawa autorskie
    > zapis]. Przy tej pozycji nie jest podany jakikolwiek numer PKWiU. Czy
    > zatem dotyczy ona wszystkich usług, które można z całą pewnością uznać
    > za zgodne z "nazwą grupy usług" w cytowanej poz. 162 zał. 3?

    *o ile inny przepis nie stanowi inaczej* - IMO tak.
    Przejrzyj archiwum, znajdziesz wielokroć pisane uwagi Maddy, która
    akurat "budowlanką" się zajmowała i co rusz komuś wykładała, że
    jeśli o stawce decyduje *przepis* (a nie pozycja z tabeli PKWiU)
    to podaje się podstawę prawną.
    Przepis brzmi:

    7. W przypadku dostawy towarów lub œwiadczenia usług objętych
    stawkš podatku niższš od okreœlonej w art. 41 ust. 1 ustawy
    [...] dane okreœlone w ust. 1 pkt 4 obejmujš również symbol
    towaru lub usługi, okreœlony w klasyfikacjach [...]
    chyba że ustawa lub przepisy wykonawcze do ustawy nie powołujš
    tego symbolu. W tym przypadku należy podać przepis, na podstawie
    którego podatnik stosuje zwolnienie lub obniżonš stawkę podatku.
    ---

    > I co za
    > tym idzie, czy projekty architektoniczne są objęte stawką 7%?
    >
    > Pewna księgowa twierdzi, że jest 22%, bo w tym załączniku nie jest
    > wymieniony numer 74.20.*.

    Jeśli jest to JEDYNY powód, a to co piszesz jest prawidłowe, to
    IMO zwyczajnie nie ma racji.
    Powiedz jej żeby rozporządzenie sobie odświeżyła ;)

    > (Z US skierowano do jakiejś telefonicznej informacji VAT, a stamtąd
    > dalej, gdzie zaproponowali odpłatne wydanie informacji w terminie
    > miesiąca

    :P

    pzdr, Gotfryd