  • Data: 2007-07-14 22:50:04
    Temat: Re: Faktura VAT do projektu architektonicznego
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Lip, 21:23, "PiotrB." <p...@n...pl> wrote:

    > Wierzcie mi, wolałbym nie mieć takich przywilejów
    > a mieć 50% kosztów uzyskania przychodów bez kosztów.
    > A do tego jak widzę kolega wątkodawca forsuje stawkę
    > 7% VAT na projekty budowlane. no żyć nie umierać;)
    >
    > Piotr

    Nie na wszystkie projekty budowlane, tylko architektoniczne. Różnica
    jest taka, że architekt ma status twórcy. Konstruktorzy, instalatorzy,
    etc. nie mają. Architekt jest artystą, który przekazuje autorskie
    prawa majątkowe do swojego dzieła [artystycznego]. Dlatego uważam, że
    podlega pod ten zapis poz. 162. Ale nie wiem co oznacza, że przy tej
    pozycji nie ma żadnego symbolu PKWiU. Czy ktoś inny WIE, jak to
    prawidłowo rozumieć? Czy trzeba pisać do MF?

    mj