  • Data: 2007-07-14 15:50:46
    Temat: Re: Faktura VAT do projektu architektonicznego
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Lip, 22:58, "PiotrB." <p...@n...pl> wrote:

    > Naprawdę radzę skontaktować się z dobrym specem od spraw podatkowych.
    > Na moje oko nie wygląda to prawidłowo. a działam w tej samej branży.
    >
    > Prowadząc (niezarejestrowaną) DG (biuro projektów jak by nie patrzył)
    > na zasadach ogólnych nie można stosować zryczałtowanych kosztów uzyskania
    > przychodów.

    A niby dlaczego DG? Przecież z definicji DG w ustawie o PIT są
    wyłączone inne przychody "przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10
    ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9." Art. 10 ust. 1 pkt 2 to działalność wykonywana
    osobiście. Jeśli uważasz, że architekt nie wykonuje projektów
    osobiście, to Twój problem...

    > Byłoby to bardzo korzystne podatkowo (50% mniejszy podatek dochodowy
    > praktycznie bez wydatków

    Fakt, ale nie ma liniowego 19%, więc przy większych zarobkach różnica
    jest mała, zwłaszcza jak się odliczy rzeczywiste koszty, które są
    ogromne. Przecież samo plotowanie projektu kosztuje nieraz kilka
    tysięcy...

    > + brak składek zdrowotnych, zus).

    Co takiego?!! Fajnie by było, ale niestety trzeba płacić prawie 800 zł
    miesięcznie... W Polsce ubezpieczenie wciskają na siłę. A ZUS to tylko
    podatek, bo jak ktoś umrze, to całość przepada...

    > Pytanie jest czy to jest DG czy jeszcze działalność wykonywana osobiście.
    > Stawiam na DG.

    Twoja sprawa.

    > radzę wpisać. bez tego faktura może być nieważna.

    Cytuję:
    "5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych
    usług;"

    Ja tu widzę alternatywę, co oznacza, że wystarczy spełnić jeden
    warunek. W związku z tym wystarczy "rodzaj wykonanych usług", tylko
    jak to podać? Słownie? Uznać, że to = nazwie usługi? Czy chodzi o
    numer PKWiU?

    > Piotr

    mj