    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Date: Tue, 09 Feb 2010 13:33:23 +0100

    > To jakieś chore. Przecież jedyny sensowny system to ten, który podałem.
    > VAT jest osobnym podatkiem i cudowanie w takie dziwne warianty zawsze
    > grozi śmiercią lub kalectwem.

    VAT od brutto liczą kasy fiskalne. Wszystkie. Każda faktura do paragonu
    będzie miała VAT wyliczony od brutto. Przez przypadek może to być to
    samo co do netto.

    > pewnie ktoś, kto myślał tak jak ja -- że nikt nie będzie stosował
    > chorych i utrudniających życie nielogicznych zasad.

    Wiesz, jak bym jednak zakładała, że jak ktoś pisze program księgowy,
    nawet do PKPiR to zna przepisy podatkowe i ma jakiegoś doradcę - księgowego.

    Bo, że jest więcej niż jeden sposób poprawnego liczenia VAT wie każdy
    księgowy. Każdy. Jak nie wie, to nie jest księgowym.

    > No od dawna używam MK RP.

    No tak. Darowanemu koniowi....

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl