  • Data: 2008-01-13 02:46:47
    Temat: Re: Darowizna pieniedzy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Kriss wrote:

    > A nie prościej zapisać w akcie notarialnym nabycia nieruchomości ,że środki na
    > nabycie tej nieruchomości w dniu .... zostały zapłacone z majatku i przez
    > rodziców nabywcy , którzy niniejszym oswiadczają ,że stanowią one darowiznę na
    > rzecz syna ? Jeden akt , jedna wpłata - brak obowiązku powiadamiania urzedu -
    > (czynność potwierdzona aktem notarialnym nie wymaga zawiadamiania).
    >
    > Zapewniam ,że już ci zaoszczedziłem parę złotych.

    Nie można
    1.
    bo nie można darować pieniędzy i potem napisać że mieszkanie zostało
    nabyte z majątku rodziców.
    Można darować albo mieszkanie albo pieniądze na mieszkanie.

    2. Akt notarialny i brak koniecznosci powiadamiania urzędu skarbowego
    nie powoduje, że zniknął punkt 4a.1 nakazujący środki pieniężne
    przekazać za pomocą banku lub przekazu pocztowego.
    Może wyjść w czasiu kontroli rozliczenia rocznego i US stwierdzi że
    darowizna podlega opodatkowaniu.