  • Data: 2008-01-18 22:48:23
    Temat: Re: Darowizna pieniedzy
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I o to mi właśnie chodziło.
    >
    > Pójscie do notariusza z walizką może rozłożyć ulgę na łopatki.

    Szacowny kolego - nie oto Ci chodziło - bo stan faktyczny wskazany w pytaniu
    był jasny i klarowny .Nie było mowy o walizkach . Kwestionowałeś możliwość
    zawarcia umowy zakupu i darowizny jednym aktem notarialnym , kwestionowałeś
    możliwość potraktowania aktu notarialnego - stwierdzajacego dokonanie darowizny
    przez rodziców poprzez wpłatę pieniedzy (pochodzacych z majatku rodziców) na
    konto sprzedajacego w wykonaniu umowy zakupu nieruchomości i darowizny
    jednocześnie , której stroną jest obdarowany - tzn syn , w imieniu i na rzecz ,
    którego - działaja rodzice - na podstawie pełnomocnictwa - jako wypełnienia
    przesłanek derogujacych obowiazek złożenia zawiadomienia i niespełnienie
    drugiej przesłanki to jest : udokumentowania przelewem lub przekazem
    zrealizowania wpłaty.
    Z całym szacunkiem - w przedstawionym stanie faktycznym podlegającym ocenie -
    nie miałeś racji w żadnym z wymienionych wyżej - aspektów i nie wykazałeś
    żadnej merytorycznej aktywności po za stanowczą negatywną konstatacją - moich
    kolejnych wypowiedzi - . Nawet sytuacja w której twoje poglady znajduja
    zastosowanie (nie odnosząca się do stanu faktycznego); została podana i
    uzasadniona przeze mnie.
    Róznica pomiedzy nami polega na tym ,że ty negujesz moje tezy oparte na stanie
    faktycznym i deprecjonujesz proponowane (prawidłowe) rozwiązania - a ja
    analizujac stan faktyczny proponuję merytorycznie uzasadnione rozwiązania -
    podajac jednoczesnie abstrakcyjne sytuacje jako przykład w którym twój tok
    rozumowania (co do zasady błednie stosowany w stanie faktycznym)znalazłby
    uzasadnienie w innych stanach faktycznych.
    Podsumowanie dyskusji - " i oto mi chodziło" - sugeruje , że ;
    - od początku dyskusji - we wszystkich jej aspektach - prezentowałeś poglądy ,
    których nikt nie podważył ,
    - oponent jest kretynem , bo na koniec dyskusji - przedstawił argumenty i
    mozliwe teoretycznie inne sytuacje (niż omawiana), w których twoje poglady mogą
    znależć zastosowanie.

    Gratulacje i wyrazy szacunku - pozdrawiam - Kriss