  • Data: 2008-01-12 22:30:19
    Temat: Re: Darowizna pieniedzy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Jan 2008, witek wrote:

    > ja bym był ostrożny z tym odsyłaniem, żebyś nie zapłacił 2% podatku od tego.
    > Kontrola polega na tym, że ktoś się tam gdzieś przygląda skąd były pieniądze.
    > Polega to na zajrzeniu w historię konta.

    Mi się w przedstawionym scenariuszu też coś nie podoba, tylko mniej
    umiem sformułować "co".
    Skoro rodzice darują (mu) pieniądze, to po to żeby *sobie* kupił.
    Z opisu wynika, że następnie powierza te pieniadze pośrednikom
    handlu nieruchomościami (którymi przypadkiem są ci sami rodzice,
    ale to już bez znaczenia) żeby dla niego kupili.
    Czy US znajdzie tam jedno lub kilka miejsc do opodatkowania
    i czym, to trudno chyba obczaić. Ale czy taki pośrednik
    podpada pod np. VAT można rozważać :]

    pzdr, Gotfryd