eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi? › Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
  • Data: 2005-08-31 20:36:23
    Temat: Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
    Od: Marek G <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 31 Aug 2005 18:53:34 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisal(a):

    > Nie bardzo.
    > Znany przypadek to wprowadzenie TH i materiałów *przy rozpoczynaniu
    >DG*. Obejrzyj rozporządzenie o KPiR - tam jest wyraźny zapis
    >o obowiązku wpisania dowodu nabycia "najpó?niej przed przekazaniem
    >do magazynu, przerobu lub sprzedaży".
    > Krótko i zwięźle.

    Niby racja, ale skoro nabycie (przez spółkę) nie miało miejsca, to coś
    mi się tu kupy nie trzyma. DG rozpoczynałem ze 20 lat temu, więc za
    bardzo nie pamiętam - aha, wtedy miałem ryczałt spółdzielczy;-)

    > Inne wydatki można ujmować albo i nie - ale tzw. "materiały
    >podstawowe" (a u ciebie ów złom to "materiały podstawowe" do
    >*produkcji* częsci zamiennych !) mają być *ujęte*.
    > Bez znaczenia czy zostaną uznane za KUP czy nie :(

    Za bardzo nie rozumiem na czym polega ujęcie w KPiR wejścia w
    posiadanie czegoś za friko (bez KUP).
    Serio wpisać zero?

    Idąc dalej - imaginujemy firmę produkującą azot. Surowcem podstawowym
    do przerobu jest powietrze. Czy też mamy jego nabycie wpisać w KPiR?

    >IMVHO nie jest niemożliwe uznanie nabycia na publicznej
    >aukcji za "prawidłowe nabycie". Zakazu "kupowania od
    >ludności" nigdzie nie widziałem :]

    To jest jakiś konkret, ale problem w tym, że płatnikiem jestem
    personalnie, przelewy z konta w DE ..... tego się tak prosto nie da
    zaksięgować.

    > Jeszcze...
    > Co to za spółka ?
    > Bo nie wiem czym atakować dalej ;) (inaczej S.C. inaczej jawną)

    Na razie sc, z zamiarem przekształcenia w sj.

    >...no tak, ale wzbudzają podejrzenie korzystania z zasobów
    >szarej (nieujawnionej DG) lub czarnej (źródła przestępcze)
    >strefu.

    Co do czarnej, to wyjaśniłem, ale na czym szarość miałaby polegać?

    >eee.... to powiadasz że jak ktoś handluje kradzionymi kawałkami
    >mostów lub torów kolejowych to nie popełnia paserstwa bo "nie
    >ma toto wartości konsumenckiej" ???
    > -:O !

    Zauważ jednak subtelną różnicę - owo żelastwo sprzedaje się w
    powszechnie dostępnych skupach złomu i imho ma całkiem wymierną
    wartość konsumencką, w dodatku łatwo szacowalną wg cenników.

    Moje dziwactwa nie wzbudzają najmniejszych nadziei na znalezienie w
    nich czegoś cennego, a tu Panie Dzieju światowa korporacja z drugiego
    końca PL przysyła umyślnego (kurier za wolny), płaci symboliczne xxxx
    Euro * kurs NBP (+ VAT;-) i jeszcze cieszy się jak goły w pokrzywach,
    że ten detal znaleźli od ręki i produkcja czegośtam może ruszyć.
    Gdyby było tak raz na miesiąc, pal diabli, ale ostatnio to już ze 2
    razy dziennie. To oczywiście nie jest główna forma działalności, ale w
    pełni zgodna z profilem firmy i staje się znacząca.

    >...ja bym spytał inaczej.
    > Co powoduje że to nie jest dowód "nabycia od ludności" ?
    > Jakby to były moje wydatki to nabycia od zidentyfikowanych
    >osób (imię, nazwisko, adres) uznawałbym sobie za KUP bez
    >wahania.

    Może chciałem być bardziej papieski....?
    Często cały zakup idzie na śmietnik (uprzedzam - nic toksycznego;-)
    A tak po prawdzie, to po prostu pójście na łatwiznę, bo koszty są
    pomijalnie małe, a zamieszania z księgowaniem sporo.
    Jesteśmy techniczni, po efektach widać, że nieźli i cała ta
    buchalteria to strata czasu, więc wolimy nie wpisywać problematycznych
    KUP, stosować wątpliwych zwolnień VAT etc.

    > A co do reszty... może mający do czynienia ze skupem coś
    >napiszą.

    To dobry trop, dzięki.

    --
    Pozdrawiam - Marek