eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi? › Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
  • Data: 2005-09-01 19:30:56
    Temat: Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
    Od: Marek G <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 1 Sep 2005 11:30:10 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisal(a):

    Witam,

    Na wstępie wielkie dzięki za spostrzeżenia.

    > Jak dostaniesz "za friko" to nie tylko nie masz kosztów ale
    >masz przychód :> (IMO można wpisać w tym samym wierszu :]).

    Zaraz, tego nie ćwiczyłem, ale może coś w tym być.
    Wpisuję przychód o jakiejś śmiesznej wartości i po sprzedaniu rzecz
    jasna musi to zejść.
    Sprzedaż idzie w sprzedaż.

    Problem w tym, że kupuję urządzenie. składające się np z 30 różnych
    komponentów.
    Wyrzucone, bo zepsuł się jeden lub nawet nie, ale była modernizacja.
    Sprawdzamy, testujemy i okazuje się, że 20 jest kompletnie
    niechodliwych, choć sprawnych, 8 daje się przez rok sprzedać po 1
    sztuce w rozsądnej <> całego kupionego urządzenia.;-)
    Jedna perełka nie do dostania, bo już nie produkowana. poleży sobie,
    zaczeka na "swój dzień" i wówczas zarobi, a głównie stworzy nowego
    klienta, dla którego zostalismy cudotwórcami, mając właśnie TO.

    Ale to przekracza moje zdolności księgowe.
    Unikając wątpliwych kosztów mieliśmy ten komfort, że kontrole nie
    miały większych zastrzeżeń, poza pierdołami typu "nie w tej kolumnie".

    >...hm, to ja spytam czy jak idziesz do księgarni i kupujesz paczkę
    >spinaczy to kto "personalnie" jest płatnikiem"...

    Dotąd nie wpisywałem żadnych kosztów innych niż płace, zusy,
    delegacje, faktury, poza jakimiś bzdetami typu spinacze czy kwitki z
    poleconych.

    > A to być może sprowadzi dyskusję do innego niedawno poruszanego wątku:
    >mianowicie do pytania czy konto w DE trzeba uznać za "wykorzystywane do
    >celów DG".
    > I zauważ że nie ma tu pytania czy ty tak chcesz: skoro JEST
    >wykorzystywane to jest. Osobna sprawa czy można to udowodnić...
    > Ale w razie udowodnienia stosik zarzutów jest większy :]

    To tu też muszę pakować szczoteczkę do zębów?
    Herr Gott, ja się do tego nie nadaję chyba.

    > Ktoś sobie w domu zabawkowe autka składa, DG nie prowadząc.
    > A póniej je sprzedaje.
    > A ten co kupił w ramach DG sprzedaje "autka znikąd".
    > Tak dla przykładu :)

    No i?
    Państwo dostaje swoje podatki, wszyscy zadowoleni.

    Na tym to wlaśnie polega.
    Staram się podchodzić do księgowości zdroworozsądkowo (wiem, ze od
    tego czasem dupa boli), tzn watpliwych kosztów nie zaliczać w KUP,
    unikać ryzykownych zwolnień.
    Dotąd się udawało i pozwalało pozostałą część aktywności poświęcić na
    pomnażanie "wartości dodanej".
    Może trzeba będzie rozejrzeć się za księgowym.
    Obawiam się jednak, że po przeanalizowaniu naszych
    "zdroworozsądkowych" ksiąg dostanie zawału i będzie cierń w sumieniu.

    Jeszcze raz dzięki za porady

    --
    Pozdrawiam - Marek