eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi? › Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
  • Data: 2005-09-01 09:30:10
    Temat: Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 31 Aug 2005, Marek G wrote:

    > Za bardzo nie rozumiem na czym polega ujęcie w KPiR wejścia w
    > posiadanie czegoś za friko (bez KUP).

    Czekaj waść.
    Jak dostaniesz "za friko" to nie tylko nie masz kosztów ale
    masz przychód :> (IMO można wpisać w tym samym wierszu :]).

    > Serio wpisać zero?

    Jak to najlepiej zrobić to nie wiem. Przestawiłem znane mi
    zastrzeżenia z których winyka że nieujmowanie nabycia materiałów
    postawowych i towarów handlowych jest kiepskim pomysłem.

    > Idąc dalej - imaginujemy firmę produkującą azot. Surowcem podstawowym
    > do przerobu jest powietrze. Czy też mamy jego nabycie wpisać w KPiR?

    IMo to jest taki sam przypadek jak przy kopalni - korzystanie z zasobów
    środowiska. Nie wiem jakie przepisy i jak regulują wyciąganie piasku
    spod ziemi czy azotu z powietrza ani czy i jakie opłaty trzeba w związku
    z tym ponosić - jak znam życie to jakieś regulacje są :]

    > To jest jakiś konkret, ale problem w tym, że płatnikiem jestem
    > personalnie,

    ...hm, to ja spytam czy jak idziesz do księgarni i kupujesz paczkę
    spinaczy to kto "personalnie" jest płatnikiem"...

    > przelewy z konta w DE

    A to być może sprowadzi dyskusję do innego niedawno poruszanego wątku:
    mianowicie do pytania czy konto w DE trzeba uznać za "wykorzystywane do
    celów DG".
    I zauważ że nie ma tu pytania czy ty tak chcesz: skoro JEST
    wykorzystywane to jest. Osobna sprawa czy można to udowodnić...
    Ale w razie udowodnienia stosik zarzutów jest większy :]

    > Co do czarnej, to wyjaśniłem, ale na czym szarość miałaby polegać?

    Ktoś sobie w domu zabawkowe autka składa, DG nie prowadząc.
    A póniej je sprzedaje.
    A ten co kupił w ramach DG sprzedaje "autka znikąd".
    Tak dla przykładu :)

    > Moje dziwactwa nie wzbudzają najmniejszych nadziei na znalezienie w
    > nich czegoś cennego, a tu Panie Dzieju światowa korporacja z drugiego
    > końca PL przysyła umyślnego (kurier za wolny), płaci symboliczne xxxx
    > Euro * kurs NBP (+ VAT;-) i jeszcze cieszy się jak goły w pokrzywach,
    > że ten detal znaleźli od ręki i produkcja czegośtam może ruszyć.

    Doceniam i gratuluję sukcesu w znalezieniu niszy rynkowej :)

    No jasne.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)