eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi? › Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
  • Data: 2005-08-31 16:53:34
    Temat: Re: Czy to jest calkowicie legalne - handel podzepolami uzywanymi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Aug 2005, Marek G wrote:

    > Tue, 30 Aug 2005 19:20:05 +0200, Mieczysław <m...@o...pl> pisal(a):

    [...]
    > Ale tak na dobra sprawę można przyjąć, że jako osoba prywatna kupuję
    > (chyba mi wolno)

    ...wolno...

    > i przekazuję nieodpłatnie te materiały swojej spółce
    > (też chyba mi wolno)

    Nie bardzo.
    Znany przypadek to wprowadzenie TH i materiałów *przy rozpoczynaniu
    DG*. Obejrzyj rozporządzenie o KPiR - tam jest wyraźny zapis
    o obowiązku wpisania dowodu nabycia "najpóŸniej przed przekazaniem
    do magazynu, przerobu lub sprzedaży".
    Krótko i zwięźle.
    Inne wydatki można ujmować albo i nie - ale tzw. "materiały
    podstawowe" (a u ciebie ów złom to "materiały podstawowe" do
    *produkcji* częsci zamiennych !) mają być *ujęte*.
    Bez znaczenia czy zostaną uznane za KUP czy nie :(
    IMVHO nie jest niemożliwe uznanie nabycia na publicznej
    aukcji za "prawidłowe nabycie". Zakazu "kupowania od
    ludności" nigdzie nie widziałem :]

    Jeszcze...
    Co to za spółka ?
    Bo nie wiem czym atakować dalej ;) (inaczej S.C. inaczej jawną)

    > i w dodatku powstają z tego całkiem niemałe podatki.

    ...no tak, ale wzbudzają podejrzenie korzystania z zasobów
    szarej (nieujawnionej DG) lub czarnej (źródła przestępcze)
    strefu.

    > Kosztów zakupu nie wykazuję, bo jako spółka ich nie mam.

    IMO to nie jest problem :|
    Problemem jest nakaz o którym mowa wyżej.
    Par. 17.1 rozp. ds. KPiR !

    > Na zarzut paserstwa (kuriozalny, bo to nie są urządzenia mające
    > jakąkolwiek wartość konsumencką)

    eee.... to powiadasz że jak ktoś handluje kradzionymi kawałkami
    mostów lub torów kolejowych to nie popełnia paserstwa bo "nie
    ma toto wartości konsumenckiej" ???
    -:O !

    > mam oczywiście dokumentację
    > wszystkich zakupów - zrzuty wygranych aukcji, wyprzedaży,
    > korespondencję, dowody przelewów, dane sprzedawców.

    ...ja bym spytał inaczej.
    Co powoduje że to nie jest dowód "nabycia od ludności" ?
    Jakby to były moje wydatki to nabycia od zidentyfikowanych
    osób (imię, nazwisko, adres) uznawałbym sobie za KUP bez
    wahania.
    A co do reszty... może mający do czynienia ze skupem coś
    napiszą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)