    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Thu, 2 Sep 2004 00:24:12 +0200
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl> <ch3trp$31gd$1@news2.ipartners.pl>
    <ch44dh$6sn$1@news.onet.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ > do tego aby mieć te niby publiczne usługi na jakim takim poziomie.
    >+
    >+ a po co biednemu jakis ratownik na plazy

    Ty jesteś pewien co piszesz ? ;)
    Ratownika opłaca PAŃSTWO ??
    Jeśli mamy coś postawione na głowie to mamy - fakt że za akcje GOPR
    nie płacą ci są powodami akcji. Są szanse że w końcu jakiś "normalny"
    mechanizm zostanie uruchomiony.

    >+ czy droznik kolejowy!

    Moment. To na razie też pozostałość "przeszłych czasów".
    Z zastrzeżeniem że to raczej BIEDNI w większości są skazani na pociągi.

    >+ co go
    >+ obchodzi ze jakis bogaty mawielka firme i musi szybko cos tam transportowac
    >+ i nie ma czasu ogladac sie czy jedzie pociag czy nie

    Chyba jesteś niepoważny - drożnik jest zmartwieniem KOLEI.
    Oczywiście można zgodzić się na stosowanie takich zasad jak w ruchu
    drogowym i wprowadzić "zwykłe zasady przejazdu przez skrzyżowanie" :>
    Owszem, czytałem, kolej sprzedaje bilety dla bogatych - na salonki...

    >+ tak samo jakis ratownik i inne sluzby panstwowe przeznaczone dla bogatych

    Otwórz kąpielisko, ciekaw jestem kto ratownika będzie opłacał :>

    >+ wiec to ze bogaty placi proporcjonalnie - jest uzasadnione,

    Tylko tym iż w samym "korzystaniu" jakieś ślady "proporcjonalności"
    rzeczywiście są - ale w większym stopniu PROSTOTĄ owego naliczania
    (zamiast liczenia np. pierwiastka stopnia 2/5 :>).
    Kwota wolna - ze względu również na prostotę - IMHO może być brana
    pod uwagę, mimo iż jest elementem "socjalnym" (ale nie ma sensu
    brać kilku złotych po to żeby dawać je biednemu z powrotem w postaci
    wsparcia - niech więc sobie je zaraz "odpisze").
    No i kwota wolna "per osoba" wynika z poprzedniego - nie ma sensu
    żeby ktoś kto wcale nie zarabia a jest utrzymywany przez podatnika
    był traktowany inaczej (znaczy: małżeństwo z jednym dochodem
    2000 zł i małżeństwo z dwoma dochodami po 1000 zł), przy okazji
    rozwiązując "element socjalny" *w tej skali* wobec dzieci.
    Tak samo wobec pierwszego jak piątego - przecież sam sobie zaprzeczasz,
    najpierw pracowicie wywodząc jak to "dla biednego 10 zł to jest więcej"
    po czym twierdząc że "utrzymanie 5. dziecka mniej kosztuje" - I CO
    Z TEGO, skoro "utrzymujący" już MA na utrzymaniu czworo dzieci, a więc
    o tyle samo MA MNIEJ ?
    No i PROŚCIEJ dać "na każde dziecko tyle samo kwoty wolnej" - a to
    IMO *podstawa*.

    >+ osobne uzasadnienie ma progresja

    Nie ma - albo inaczej: nie przyjmuję za prawidłowe.
    [...]
    >+ a dlaczego ten bogaty nie wyplaci wyzszych pensji pracownikom

    Ależ masz rację (przynajmniej w części skali problemu).
    Tylko ze PODATKAMI tego IMO NIE DA się załatwić ! Sam piszesz:

    >+ i na podatki dla panstwa

    No to masz jasność.
    Za progresję zapłacą pracownicy - jeśli zarabiają mało zarobią
    jeszcze mniej :[

    A co do:

    >+ przeznacza te kwoty dla siebie

    ...to czekam aż będziesz prezesem... ;>

    Prowadzisz DG ?
    Jak nie - to załóż, nic skomplikowanego, standardowo polecam
    poczytać 2000...3000 postów z grupy i już mniej więcej wiesz
    jak "z papierkami" się obejść.
    A później "w celach dowodowych" zatrudnij pracowników...
    Tylko nam nie piszcz że żeby wypłacić 1000 zł trzeba mieć trochę
    więcej w kasie - google zna nasze oszacowania jakby co ;>

    >+ ze gdyby tych dodatkow im nie wyplacac to kazdyb pracownik przez rok by
    >+ otrzymywal dodatek do pewnsji = 600 zl
    >+ ale woleli ponad 40% przeznaczyc dla panstwa...

    Jak nie widzisz że progresja to NIE JEST METODA na nic (oprócz
    wkurzania pewnej grupy ludzi, którzy NAPRAWDĘ dochodzą do wniosku
    że za 60% dochodu pracować nie będą :>) to nic nie poradzę.
    Ale z tak skutecznym dostarczaniem dowodów przeciw własnym
    tezom spotykam się rzadko :)
    PS: post w którym przytoczyłem ten sam argument pisałem wcześniej :)
    (choć jak znam życie mój Chomik z newsserwerem tpnetu przewrócą
    kolejność na częściowo losową - z przewagą odwrotnej :))

    >+ wiec jaka kara?

    ...za progresję. Dla pracowników.

    Zaznaczam że nie znam metody na ograniczenie zarobków w ustroju
    kapitalistycznym dopóki inwestorzy chcą płacić bajonskie sumy
    zarządcom ich majątku.
    BTW: chyba zdajesz sobie sprawę że to nie prezes (czyli jakby nie
    patrzeć - pracownik) jest bogatszy od właściciela - inwestora
    banku ? Tyle że zarobków inwestorów "nie widzisz" to cię
    w oczy nie kłują :[ (owszem, miało być ":[" - bo szkoda !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)