    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co ma zrobić?
    Date: Sat, 30 Jun 2007 12:08:01 +0200

    On Sat, 30 Jun 2007, 'Tom N' wrote:

    > To dla zamotania większego załóżmy, że podatnik zakończył DG, i, pomijając
    > kwestie nieopłacalności,

    Hm...
    Mówisz, że opodatkowanie VAT jest inne przy sprzedaży?
    Bo przecież dla dochodowego ST komplikacji nie generuje, więc
    "nieopłacalności" nie widać (ze strony UoPDoOF).

    > zostawił sobie ten samochód. I według Roberta,
    > powinien pójść do WK i wpisać żonę do dowodu -- ale na jakiej podstawie WK
    > ma żonę wpisać? Oświadczenia zainteresowanych?

    IMO nieporozumienie.
    Polega na tym, że jeśli do DR *muszą* byc wpisani wszyscy współwłaściciele,
    to mieli być wpisani po zakupie a nie teraz, fakt zakończenia DG nie ma
    znaczenia.
    A jeśli NIE MUSZĄ (...i dopuszcza się ujmowanie tylko posiadaczy) to
    rzecz jasna nic się nie zmieniło, fakt zakończenia DG nie ma znaczenia.
    Ergo: fakt zakończenia DG nie ma znaczenia.

    Akcentuję, bo zdaje się nieco zmierzasz w stronę powiązania praw do
    rozporządzania (w zakresie DG częścią majątku wspólnego ujętą w majątku
    związanym z tąż DG) z własnością, albo przynajmniej uznania że takie
    powiązanie jest oczywiste.
    A przecież takiego powiązania NIE MA.
    To że ktoś jest właścicielem, nie określa że w danej chwili ma
    bezpośrednie władztwo nad swoją własnością, i do tłumaczenia tego
    jak ktoś stawia opór słuzy przykład mieszkania, które zostało
    komuś wynajęte w celach mieszkaniowych :)
    A tylko zakres owego władztwa małżonków zmieni się przy zakończeniu DG.

    Ełasność "samochodu firmowego" się nie zmienia - jak była
    współwłasnością tego współmałżonka który nie prowadził DG, tak
    pozostaje nadal.
    Zmieni się zakres "rozporządzania rzeczą wspólną" przez tego
    małżonka, ale przecież on RÓWNIEŻ nie dotyczy tego co jest
    wpisane do DR - bo zmiana dotyczy wyłącznie "czynności przekra-
    czających zwykły zarząd", a niekoniecznie posiadania.

    > :)

    :)

    > Dobrze wiemy, że w sprawach podatkowych logika nie może byc jakimkolwiek
    > argumentem, ale dlaczego NSA nie miałby orzec, że: nieprawdą jest, że dowód
    > zakupu (np. f-ra) wzięta na zasadzie "nabywca: Anna Kowalska" nie daje
    > podstaw do odmowy skorzystania z ulgi na dowóz :)

    Prawdopodobnie tak by orzekł!

    pzdr, Gotfryd