  • Data: 2011-06-03 07:05:46
    Temat: Re: Anulowanie faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jun 2011, MM wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    [...]
    > och... przecież tu chodziło o "polubowne" załatwienie sprawy.
    > Przecież jak wręczył to może poprosić o "odwręczenie"

    Już pisałem gdzieś wcześniej: owszem, taka jest praktyka.
    Ale ta praktyka zakłada, że klient będzie "krył" wystawcę, bo jest
    ona sprzeczna z przepisami.

    Jeśli US, czy to w wyniku przypadkowego dorwania kopii takiego
    dokumentu u klienta (mogli gdzieś ją zrobić do różnych celów
    i zapomnieć) czy w wyniku złośliwości klienta znajdzie taki
    "wprowadzony" dokument, ma prawo wszcząć postępowanie wraz
    z konsekwencjami.
    Wystarczy że klient ma rejestr przychodzących dokumentów...

    > Ale jak idzie na wojnę z klientem, to ma przerąbane!

    Ale przerąbane ma DLATEGO, że postanowił "korygować" wbrew przepisom.
    Nie dlatego, że postanowił korygować.

    > Korekty wystawić też nie może...

    A podstawa prawna? ;)
    Korektą nie można ZMIENIĆ odbiorcy usługi.
    Ale to nie to samo, co skorygowanie (do zera) należności, a raczej
    "nienależności", prawda?

    > już w prokuraturze... A jeszcze trzeba zapłacić podwójny VAT i podatek 8-)

    AFAIR są wyroki NSA, że od "pustej" faktury VAT się nie należy.
    VAT należy się od nieprawidłowej faktury, dotyczącej realnej czynności
    (dajmy na to, ktoś nie jest VATowcem ale f-rę wystawił).

    > Hi też mogę sobie wygenerować dowolną ilość "faktur" w PDF i na papierze
    > z dowolnych "firm" i od dowolnych osób...
    > Tysiąc, dwa tysiące, milion i co... oznacza to że do wszystkich tych
    > "wystawców"
    > mam jakiekolwiek zobowiązania?

    Nie, zobowiązania masz wobec Skarbu Państwa, na podstawie
    art. 62.2 KKS :P, znaczy nie wg dokumentu lecz wg orzeczenia ;)
    (w końcu to Ty jesteś wystawcą tych faktur, "w sposób nierzetelny")

    pzdr, Gotfryd