eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAnulowanie faktury › Re: Anulowanie faktury
  • Data: 2011-06-03 08:27:27
    Temat: Re: Anulowanie faktury
    Od: "MM" <m...@o...fiki-miki.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1106030855580.296@quad...
    > On Fri, 3 Jun 2011, MM wrote:
    >
    >> Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > [...]
    >>>
    >>> Na pewno nie te wręczone klientowi.
    >>
    >> och... przecież tu chodziło o "polubowne" załatwienie sprawy.
    >> Przecież jak wręczył to może poprosić o "odwręczenie"
    >
    > Już pisałem gdzieś wcześniej: owszem, taka jest praktyka.
    > Ale ta praktyka zakłada, że klient będzie "krył" wystawcę, bo jest
    > ona sprzeczna z przepisami.
    >
    > Jeśli US, czy to w wyniku przypadkowego dorwania kopii takiego
    > dokumentu u klienta (mogli gdzieś ją zrobić do różnych celów
    > i zapomnieć) czy w wyniku złośliwości klienta znajdzie taki
    > "wprowadzony" dokument, ma prawo wszcząć postępowanie wraz
    > z konsekwencjami.
    > Wystarczy że klient ma rejestr przychodzących dokumentów...
    >

    Wybacz ale nie rozumiem... Co tu jest za "krycie".
    Co za problem [prawny] odesłać błędnie/źle/niepoprawnie/nieczytelnie/itd
    wystawiony dokument (w tym wypadku fakturę), którego to dokumentu
    nie chcę / nie mogę zaakceptować.

    Właśnie miesiąc temu Sąd Okręgowy przysłal do mnie wezwanie
    w sprawie o nr ....109/..., zamiast wezwania w sprawie nr ...019/...
    Zapakowałem w kopertę i odesłałem z krótkim
    dopiskiem, że przesłano błędnie zawiadomienie...
    Na następny dzień mialem telefon z sekretariatu z podziękowaniem,
    a za kilka dni przyszło prawidłowe wezwanie...
    Też prowadzę rejestr przychodzących i wychodzących dokumentów.
    i mam teraz dwa nadmiarowe wpisy ;-)

    >> ...
    >> Ale jak idzie na wojnę z klientem, to ma przerąbane!
    >
    > Ale przerąbane ma DLATEGO, że postanowił "korygować" wbrew przepisom.
    > Nie dlatego, że postanowił korygować.
    >
    >> Korekty wystawić też nie może...
    >
    > A podstawa prawna? ;)
    > Korektą nie można ZMIENIĆ odbiorcy usługi.
    > Ale to nie to samo, co skorygowanie (do zera) należności, a raczej
    > "nienależności", prawda?
    >

    Ano, jesli klient nie ma ochoty odesłać błędnej faktury, to z pewnością
    korekty też nie podpisze... Po wystawieniu i wysłaniu takiej korekty,
    będzie jeszcze większy bałagan :-)

    >
    >> już w prokuraturze... A jeszcze trzeba zapłacić podwójny VAT i podatek
    >> 8-)
    >
    > AFAIR są wyroki NSA, że od "pustej" faktury VAT się nie należy.
    > VAT należy się od nieprawidłowej faktury, dotyczącej realnej czynności
    > (dajmy na to, ktoś nie jest VATowcem ale f-rę wystawił).

    ??? Moja "nieprawnicza" dusza tego też nie rozumie...
    Jeśli wystawię fakturę za usługę, której nie wykonałem, to jest to "pusta"
    faktura?
    I co płacę tylko podatek dochodowy? a o VAT zapominam?

    >
    [ciach]
    nie ważne... zagalopowałem się w mnożeniu przeciwności ;-)

    Pozdrawiam
    MM


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1