  • Data: 2003-06-18 14:06:01
    Temat: Re[6]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 18 czerwca 2003 o godzinie (10:51:43) napisano:
    J> Nie no, wszystko mozna podwazyc ... pytanie tylko z jakim skutkiem.

    No wlasnie. Jesli masz uzyskac jakies swiadczenie lub dzialanie ze
    strony instytucji, a ona twierdzi, ze tego nie zrobi bo "costam", to
    ciezar dowodu, ze masz racje spada na Ciebie, a nie instytucje.
    A nie daj Boze nie dochowaj terminu, miej klopoty z kasa (np. z oplata
    na pozew cywilny), itp. - masz przechlapane. Wiec nie pisz mi, ze to
    ZUS musi cos udowadniac... Rowniez przed sadem. Bo sad bedzie mial
    protokol z kontroli ZUS i to na drugiej stronie bedzie ciazyc powinnosc
    wykazania, ze jest on niezgodny z rzeczywistoscia. Przeciez sad sam
    faktow obalajacych twierdzenia ZUS nie wymysli...

    J> Wrazie sporu sadowego przede wszystkim Sad bedzie badal zgodny
    J> cel i zamiar stron, które umowe zawarly ... a to na podst. art. 65 kc
    J> Podobnie z prosba pracownika o udzielenie mu urlopu bezplatnego,
    J> która to prosbe pracodawca zaakceptowal i zgode wyrazil.
    J> Czyli doszlo do wyrazenia wspólnej woli co do sytuacji prawnej ...
    J> i jest to nie do podwazenia.

    To ja doradzilem gosciowi to rozwiazanie. Ale nie zgodze sie ze
    stwierdzeniem, ze jest to zupelnie bezpieczna metoda. Wyrazenie
    wspolnej woli jest do podwazenia i robi to zarowno PIP jak i ZUS.
    Bezprawnie czy nie - moga byc klopoty i podalem przyklad z zycia
    wziety. To, czy po kilku miesiacach dochodzenia swojego (czas, kasa,
    nerwy) wykazesz racje, nie zmienia faktu, ze lepiej miec swiadomosc
    podejmowanego ryzyka. Nawet jesli jest ono niewielkie.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl