  • Data: 2003-06-20 16:45:41
    Temat: Re[7]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 20 czerwca 2003 o godzinie (00:37:26) napisano:
    GSn> wKF (rozumiem że temat raczej na *.prawo): czy sąd powinien "sam
    GSn> z siebie" *zamiast* "wymyślania faktów" spostrzec że instytucja
    GSn> wydająca decyzję nie była do takiego "wydania" uprawniona ?
    GSn> Andrzej K (Oberfeldkurat) najwyraźniej w tym kierunku wskazuje
    GSn> i IMHO wygląda że tak jest: ZUS wydaje decyzję do której nie
    GSn> jest uprawniony.

    Ja to rozumiem i rowniez uwazam, ze sad bedacy przy zdrowych zmyslach
    wyda korzystny wyrok. A cala ta dyskusja wziela sie z wlasnie z mojej
    dygresji, ze ZUS nie ma prawa do takich dzialan. Nie zmienia to jednak
    mojej oceny, ze praktyka jest dla "poszkodowanego" niekorzystna.

    GSn> Pytanie: czy sąd powinien *z urzędu* spostrzec
    GSn> że ma miejsce naruszenie prawa ? Przecież jeśli twoi rodzice
    GSn> żyją i mają pełnię praw - to nawet jakbym im naubliżał, sąd
    GSn> nie przyjąłby *twojego* zgłoszenia, prawda ?? Dlaczego ? Bo
    GSn> IMHO nie jesteś uprawnionym podmiotem. No to skoro ZUS też
    GSn> nie jest...

    Miejmy nadzieje, ze tak jest. Tylko, ze mimo wszystko nie chcialbym
    byc tym, ktory sie bedzie o tym przekonywal na wlasnej skorze.
    Tak jak juz obiecalem - sledze ta sprawe, wiec obiecuje zeznac, jaki
    byl wyrok Sadu Pracy.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl