  • Data: 2003-06-21 05:36:11
    Temat: Re: Re[4]: Praca bez wynagrodzenia
    Od: "Jacek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pełna zgoda. Ale poprzednik najwyraźniej właśnie taki przypadek
    > miał na myśli - że ZUS (bezprawnie) podważa formę umowy, choć
    > powinien:
    > [...]
    >
    > ...z czym się z góry zgodziłem :)
    > Ale właśnie działa wtedy "prawo cięższego" :]
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    No nie całkiem o to mi chodziło. Podałem przykład, w którym
    ZUS może skutecznie podważyć zasadność-celowość zawartej
    umowy. Tyle, że nie wprost lecz ... "od tyłu". (w odrotnej kolejności)
    i to bez ciągania za rączkę PIP-u.

    W pierwszej kolejności trzeba sobie zdać sprawę z tego że ...
    ZUS może wydać dowolną decyzję i to niekoniecznie prawnie
    uzasadnioną. To chyba kady przyzna.
    Oczywiście od takiej decyzji przysługuje odwołanie do Sądu ...
    właściwego Sądu PRACY i UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH.
    Tak więc w gestii tego sądu jest orzekanie nie tylko w zakresie
    ubezpieczeń ... ale także PRAWA PRACY.

    I tu kolejny przykład , nawiązujący do poprzedniego.
    ZUS wydaje decyzję, w której nakazuje niezwłoczne uzupełnienie
    wyliczonych składek (za te nadgodziny) + odsetki ustawowe +
    50% kary(od podstawy) za uchylanie się od ich przekazania.
    Teraz pracodawca może zapłacić ... lub zaskarżyć tą decyzję.
    Jego odwołanie trafi do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
    Odwołanie tkakie musi być jednak sensownie uzasadnione... tak
    więc sam pracodawca PODAJE na tacy sporne umowy ....i ....
    w toku procesu radca prawny ZUS może z nimi robić dowolne
    "kwi-pro-kwo". Sąd zacznie badać "zgodny cel i zamiar" ... i dojdzie
    do ...(tu wyobraźnia czytających)
    Jedno jest pewne ... PIP ZUS-owi w takich sprawach nie jest potrzebny.

    pozdrowionka dla wsiech...tego tasiemca uczestników
    Jacek