eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :( › Re[5]: NIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :(
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[5]: NIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :(
    Date: Wed, 20 Aug 2003 23:43:01 +0200

    On Wed, 20 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ >>+ Nie z zalozenia, a raczej z praktyki - bo zalozenia,[...]
    >+ GSn> Mowa jest o rejestracji w EDG.
    >+
    >+ Owszem, ale skoro rozmawiamy o zalozeniach, to zrozumialem, ze o
    >+ zalozeniach rejestracji przedsiebiorcy w ogolnosci, a nie o
    >+ zalozeniach samego EDG

    Mhm... ja miałem na myśli że wątek dotyczył *konkretnego*
    przypadku, a nie dywagacji o możliwych sposobach rejestracji
    DG :)
    Znaczy: owszem, dywagowałem, ale wobec zastanego "stanu
    faktycznego" :)
    [...]
    >+ Jest petelka, i owszem. Gdyby wszystko sie odbylo "po bozemu", to
    >+ ustawa o KRS zaczela by obowiazywac i wszystko byloby w porzadku.

    No to się zgadzamy :)
    [...]
    >+ >>+ do rejestru przedsiębiorców. Zasady wpisu do rejestru przedsiębiorców
    >+ >>+ określają przepisy odrębnej ustawy."
    >+
    >+ GSn> :)
    >+
    >+ Nie wiem, czemu akurat _ten przepis_ Cie rozbawil,

    No, jako sprzeczny z ideą prezentowaną dla KRS :)
    [...i reszta się zgadza, bo sam kilkakroć wykładałem że
    rozpoczynałem DG *po* terminie podanym w zgłoszeniu...]
    >+ GSn> Ale jest, obowiązuje i nic na to nie poradzę :(
    >+ GSn> [...]
    >+
    >+ A ktos tu mi probowal wmowic, ze to tylko obietnica ustawodawcy ;)

    Ja, mianowicie próbowałem wmówić że obowiązują zasady
    wpisu do EDG, a palcem na wodzie pisanym "obowiązywaniem"
    są zasady "KRS dla wszystkich" ;)

    >+ A wracaj do tematu - kiedy wiem, skad te sprzecznosci sie biora, to
    >+ tym bardziej czekam na wygasniecie tej czesci PDG, ktora sprzecznosci
    >+ te generuje. Ale zdaje sie, ze na liscie wiekszosc jest raczej
    >+ przeciw...

    No to ja jestem przeciw temu przeciw: nastawienie mam
    neutralne, przypomnę że wskazywałem na "szukanie DG"
    jako argument "za".

    [...]
    >+ Ale rozwazajac temat niejako przy okazji: IMO nie maja takiej
    >+ mozliwosci. Wydaje mi sie, ze uzsadnienie takiego stanu prawnego ma
    >+ jakis zwiazek z rozmiarami interesu (jakkolwiek by to dwuznacznie
    >+ brzmialo) - przedsiebiorca nie potrzebuje takiego okresu organizowania
    >+ sie, jak np. spolka zoo, ktora moze miec spore rozmiary,

    A DG OF nie może :>
    Tylko nie tłumacz mi że "zazwyczaj DG powstaje od podstaw".
    Wystarczy popatrzeć na pytania w stylu "mąż umarł, co zrobić"
    żeby uznać że działanie "w organizacji" *NOWEJ* DG byłoby
    czymś oczywistym.
    Na pewno znacznie oczywistszym niż wymyślanie wyjątków na
    wypadek spadku !

    [...VAT...]
    >+ A to juz pretensje do przepisow podatkowych, a nie rejestracyjnych. :)

    Formalnie racje. Merytorycznie... to jakieś spójności obywatel
    nie powinien oczekiwać ? Znaczy: inny rząd i urząd jest od
    rejestracji i podatków... Miałem na myśli "całokształt" :)

    [...]
    >+ >>+ Zarowno w US jak i w UM wskazujesz date rozpoczecia dzialalnosci. Obie
    >+ >>+ te czynnosci sa oswiadczeniem woli.
    >+
    >+ GSn> Akurat mam wątpliwości.
    >+ GSn> Stwierdzenie *faktu* (np. czyjejś śmierci) jak na mój gust
    [...]
    >+ E tam. Glownym elementem oswiadczenia woli jest wskazanie woli
    >+ podmiotu. A wola w tych przypadkach jest:
    >+ a) zarejestrowania DG - w UM,
    >+ b) zgloszenia wykonywania DG - w US.

    Nie, "b" to jest stwierdzenie "faktu materialnego" który ma
    miesjce niezależnie od zgłoszenia. Zajście "faktu" przed
    "a" jest oczywiście karalne. Ale dokonanie "b" pomimo *nie*
    zajścia "faktu" jest składaniem fałszywego oświadczenia !

    >+ To, ze niektore elementy z tego oswiadczenia (data) jest faktem, a nie
    >+ wola, to nie znaczy, ze calosc nie jest oswiadczeniem woli.

    Nie zgadzam się, aczkolwiek nie będę szukał podstawy: jak przypadkiem
    znajdę i nie zapomnę to zapodam :)

    >+ Podobnie,
    >+ gdy powiesz, ze dajesz swojemu dobremu sasiadowi Kowalskiemu w
    >+ nieodplatne uzywanie swojego Fiata 126p, to choc istnienie Fiata 126p
    >+ jest faktem (podobnie jak to, ze jest Twoj) - i o tym nie decydujesz w
    >+ danym momencie, to calosc jest oswiadczeniem woli.

    Oświadczeniem woli jest *przekazanie*, a nie istnieje obiektu :)

    >+ Tak mnie sie to
    >+ widzi, ale nie bede sie upieral, jesli ktos wykaze, ze przeciwnie.

    OK, hold :)

    >+ Nawet jednak gdyby nie bylo to oswiadczenie woli, tylko oswiadczenie o
    >+ faktach, to czy nie moze zawierac bledu podlegajacego sprostowaniu?

    Może, tylko konsekwencje będą inne :[
    [...cytat z KK - thx :)...]
    >+ >>+ GSn> Dobrze gada, dać mu piwa :)
    >+ >>+