eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak rozliczyć się z dotacji › Jak rozliczyć się z dotacji
  • Data: 2009-10-30 17:58:20
    Temat: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Miałem ostatnio sporo wydatków, zakupionych z pieniędzy z dotacji z
    Urzędu Pracy:
    - jednostka centralna
    - monitor
    - tablet
    - głośniki
    - klawiatura + mysz

    To wszystko wchodzi w skład zestawu komputerowego i chyba tak
    należałoby to zaksięgować - jako JEDEN środek trwały (ponieważ wartość
    tych podzespołów przekroczyła grubo 3500zł, a ich okres użytkowania
    jest dłuższy niż rok).

    Wartość każdego z pozostałych zakupów:
    - biurko
    - fotel
    - telefon
    - urządzenie wielofunkcyjne (działa niezależnie od komputera, dlatego
    nie zaliczyłem go do zestawu komputerowego?)

    nie przekracza 1500zł więc mam chyba 2 wyjścia:
    - nie księgować tego w ogóle
    - dodać do rejestru wyposażenia (chodź tu ma wątpliwość)
    - dodać do rejestru środków trwałych
    ?

    Powiedzmy, że nie zaksięguje tych wydatków w ogóle. Natomiast zestaw
    komputerowy - jak już pisałem - jako środek trwały. Ponieważ jednak:
    "Skutkuje to tym, że przychodu z tytułu otrzymania dofinansowania nie
    ujmuje się z podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ani w zeznaniu
    rocznym składanym przez podatnika.
    .....................................
    Reasumując: dotacja z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności
    gospodarczej jest zwolniona z podatku dochodowego, wydatki
    sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
    przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych i
    wartości niematerialnych i prawnych w części sfinansowanej dotacją a
    podatek VAT od wszystkich wydatków sfinansowanych dotacją podlega
    odliczeniu na zasadach ogólnych."
    Źródło: http://www.vat.pl/dotacja_z_urzedu_pracy_dla_bezrobo
    tnego_a_podatki_komentarz_vat_interp_3948.php

    nie mogę sobie również zaliczyć środków trwałych do kosztów. A więc
    nie dodam do rejestru środków trwałych tego zestawu komputerowego.

    Niezależnie od tego mogę sobie odpisać VAT.

    Czyli o ile dobrze rozumiem, to w mojej sytuacji mógłby zrobić tak
    - nie księguję tych wydatków do KPiR
    - nie dodaję ich do rejestrów środków trwałych i wyposażenia
    - wszystkie te wydatki dodaję do ewidencji zakupów VAT

    Pozdrawiam.
    ---------------------------------------------
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1