  • Data: 2009-11-02 11:55:58
    Temat: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lis, 08:42, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Jeśli "umorzenie" to "wartość poddana amortyzacji" (tylko dla
    > przezorności i uzgodnienia zeznań ustalam :)), to takim dowodem
    > wypełniającym dyspozycję rozporządzenia o KPiR jest IMO
    > zdecydowanie i jednoznacznie numer pozycji w EŚT.
    >   Nie ma potrzeby wystawiania jakichś "DW" (z p. widzenia rozp.
    > o KPiR będą i tak "nieskuteczne"), acz jak to Maddy mawia,
    > "kary za to nie ma", czemu zaprzeczyć nie sposób :)
    >   Po prostu zbędny papierek, "można ale po co"?

    Po prostu błędnie myślałem, że dowody umorzenia środka trwałego są
    wystawiane właśnie w wypadku gdy amortyzujemy środek trwały.
    Ponieważ po Twoim ostatnim poście wszystko mi się pomieszało :))
    chciałbym zapytać o taką najprostszą rzecz - powiedzmy, że kupiłem w
    10.2009 fotel (powiedzmy że jest to środek trwały) i jest on kosztem
    uzyskania przychodu oraz będę go amortyzował wg. metody liniowej. Jak
    wobec tego "zaksięgować" ten fotel? Ja zrobiłbym to tak:
    1. dodaje do KPiR (pierwsza rata amortyzacji)
    2. dodaje do EST
    3. dodaje do rejestru zakupów VAT

    Wszystkie te 3 operacje przeprowadziłbym 10.2009. Ale skoro będę ten
    środek trwały amortyzował w kolejnych miesiącach, to chyba to musi
    znaleźć jakieś odzwierciedlenie w tych ewidencjach? Rozumiem, że w
    kolejnych miesiącach też muszą być wpisy (właśnie z tytułu kolejnych
    rat amortyzacji za fotel) w KPiR? Czy należy przeprowadzić jeszcze
    jakieś inne operacje?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat